pervitin a trestný čin
lena
Dobrý den chtěla jsem se zeptat na účinek pervitinu, přítel pod vlivem pervitinu pobodal známého, soud ho odsoudil, nepřipustil že by pervitin mohl mít nějaký vliv na jednání. pervitin byl prokázaný. soud zamítl drogového znalce, chci se proto zeptat může pervitin zvyšovat agresivitu? může způsobit halucinace? může vyvolat stav kdy člověk neví co dělá, nepamatuje si to a až pak si rozpomene?mohl způsobit že by člověk nevěděl co dělá,neovládal své jednání? děkuji za odpověd

Odpověděl:
Dobrý den, všechny příznaky, které ve svém dotazu uvádíte, pervitin může vyvolat. Nicméně pro rozhodování orgánů činných v trestním řízení je podstatné, zda byl pervitin užit dobrovolně a ve chvíli, kdy dotyčný neměl narušeny rozpoznávací schopnosti. Takže to, že člověk spáchal trestný čin pod vlivem pervitinu a v důsledku jeho požití, samo o sobě není vnímáno jako polehčující okolnost. To, že soud nepovažoval za nutné vypracování znaleckého posudku, je zřejmě dáno tím, že váš přítel užil pervitin dobrovolně a nemá diagnostikováno žádné psychiatrické onemocnění, které by mohlo způsobovat vážné narušení jeho rozlišovacích a rozhodovacích schopností. Pokud byste se ještě potřebovali poradit ohledně dalších právních aspektů vašeho problému, doporučuji kontaktovat Právní poradnu A.N.O., která se specializuje na právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Adresu a kontaktní údaje naleznete na těchto stránkách v pravém sloupci.