pervitin
Petas
dobrý den beru pervitin již 5 let a z ničeho nic mám chut přestat tak jsem vyhodil všechny předměty co by mi piko připomínaly např.trubička na šńupání,alobal atd udělal jsem dobře?.Nehrozí mi něaké riziko když s tím seknu ze dne na den???nikdy jsem nebral injekčně,pouze šňupání a z větší části kouření....děkuji Petr

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petře, v první řadě Vám chci pogratulovat k dobrému rozhodnutí. Vyhodit veškeré předměty, které s užíváním drog úzce souvisí byl výborný nápad, nemá smysl doma uchovávat věci, které Vás budou přivádět do nepohody a připomínat období, na které se budete snažit zapomenout. Udělal jste velmi dobře. Netuším v jaké intenzitě jste drogu užíval, žádné velké riziko po zdravotní stránce by Vám s největší pravděpodobností hrozit nemělo, na pervitin nevzniká fyzická závislost, takže žádný neúnosný abstineční syndrom neočekávejte. Organismus je po vysazení pervitinu především vysílen až vyčerpán ( díky stimulaci, která je pod účinkem drogy ), takže budete nejspíše hodně unaven, oslaben, bude potřebovat hodně spát. Také byste měl v těchto dnech začít doplňovat vitamíny a minerály potřebné pro regeneraci organismu, dodržujte pitný režim, zdravě jezte v pravidelných intervalech. Po psychické stránce budete za pár dní pociťovat s největší pravděpodbností nervozitu, neklid, podrážděnost, celkovou nepohodu, také se objeví silná touha po droze ( tvz. chutě ), nebojte se, žádné tyto nepříjemné pocity netrvají věčně ( i když Vám to tak asi bude připadat ), tak jako přijdou, tak zase odejdou a rozhodně Vám nehrozí nic, co by se nedalo vydržet. Vzhledem k Vaší pětileté drogové karieře bych Vám doporučila využít odborné pomoci, nejde u Vás o žádný krátký experiment, ale o dlouhodobé aktivní užívání, s pomocí odborné léčby máte na úspěšné zvládnutí mnohem větší šanci, rychleji se zbavíte nepříjemných pocitů, snadněji pochopíte proces, kterým začnete procházet, budete mít dostatek podpory ve chvílích, kdy na Vás přijde krize nebo již zmíněná "chuť"...popřemýšlejte o tom. Pokud byste měl zájem, můžeme Vám vhodný kontakt doporučit, postačí, když uvedete jaká větší města jsou Vám dobře dostupná. Zatím se držte, když bude třeba klidně opět napište. M.K.