Heroin
Kejt
Dne 12.4 mi bylo odpovězeno na můjd dotaz a ráda bych se dále poradila... Nevím jak dlouho brala kokain znám jí od září ale vím že se mi s tím svěřila já vše vysypala a nějak jsme to převálčili, Chodíme do prváku na SŠ.. K Heroinu se dostala přez svého přítele tedka během měsíce co začala měla cca. 20 dávek.. S přítelem se dále již nestýká. Pomoct bych jí chtěla a ona chce taky však nevím jestli řešením přez odborníky.. avšak ráda bych kdyby jste mi poslala ten kontakt je z Hradce Králové.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nějak jsem z Vašeho předchozího dotazu měla za to, že se jednalo o užívání pervitinu, nikoli heroinu (pravda, název dotazu byl heroin, ale v textu jste uváděla pervitin). No, nakonec, i když účinky heroinu a pervitinu jsou velmi rozdílné, řešení situace bude asi podobné. Dobré je, že Vám kamarádka důvěřuje a že Vás vnímá jako oporu. Předpokládám, že pokud již není v kontaktu s přítelem, přes kterého se dostala k heroinu, že nyní drogu neužívá. Pokud brala heroin měsíc, chce s tím přestat a je ochotná využít (přinejmenším vaši) pomoc, přerušila kontakt s člověkem, přes kterého heroin měla... tak myslím, že je na dobré cestě. Ta odborná pomoc by v tomto případě byla důležitá především proto, aby se kamarádka cítila jistější, aby byla schopná zvládat situace, které pro ni do budoucna mohou být rizikové a aby se pokud možno nepřihodila nějaká další epizoda užívání drog. Měla by nějakou profesionální psychologickou podporu. Vaše pomoc je pro ni jistě důležitá, ale přece jen jí nemůžete pomoci vyřešit všechny její problémy a poskytnout jí takové informace a náhled na situaci jako někdo "zvenku". Můžete se obrátit na o. s. LAXUS, které v Hradci Králové provozuje služby pro uživatele drog. Pokud kamarádka v tuto chvíli nebere a chtěla by s drogami trvale přestat, tak by bylo ideální kontaktovat Ambulantní centrum LAXUS a domluvit si tam konzultaci. O tom, že službu využila, nebude nikdo informovaný (rodiče, škola), služby jsou bezplatné a návštěva ji k ničemu nezavazuje. Mohla by se poradit, co a jak dál. Zatím držím palce. Ambulantní centrum Laxus o.s. Nerudova 1361/31 500 02 Hradec Králové 23 Tel./fax: 495 515 907 e-mail: ambulance.hradec@laxus.cz www.laxus.cz www.laxus.cz/index.php?page=chcete-prestat-nase-sluzby