klepky,opium
ensans
Dobrý den, předem Vám chci poděkovat, za to, že jste mi vždy dobře poradili. Užívám příležitostně všechny drogy - stimulanty, heroin,opium, BZD - intravenozně, halucinogeny aj.,o všech rizicích vím. Chtěla bych se zeptat na tyto věci: 1.Pokud si jehlou chci aplikovat tabletu (BZD, kodein) -(což dělám)- jak to udělat nejbezpečněji? Do žíly či do svalu? Zahřát na lžičce, něco přidat? A je pravda, že touto cestou je to až 4x účinnější? Vím, že klepky obsahují přidané různé látky,odpaří se?popř. když natahuju jehlou přes vatu, dostane se tam nějaké rizikové množství? 2. Zanedlouho začne opiová sezona. Opium si aplikuji nitrožilně a jen tak, že ho povařím s vodou,je nějaký bezpečnější způsob?např. přidat askorbin či co já vím? A jak nejlépe přechovávat opium, když si chci udělat zásobu na delší čas, tak abych ho mohla i. v. aplikovat? Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, píšete, že jsme vám vždy dobře poradili, což mě těší. Moje odpověď se vám bude ale asi líbit méně. Nitrožilní aplikace je jednoznačně nejrizikovějším způsobem užívání drog. Drtivá většina zdravotních problémů způsobených užíváním drog nebývá zapřičiněna ani tak látkou samotnou, jako spíše dlouhodobou nitrožilní aplikací. Možná vás překvapí, že ani hnědý heroin nebyl vyroben k injekčnímu užití, ale proto, aby se kouřil. K injekční aplikaci byl vyvinut heroin bílý. Tím méně bezpečné je užívat nitrožilně tablety nebo surové opium. Bezpečný způsob užití neexistuje. Teď k tabletám. Tablety obsahují pojivo, které obsahuje nerozpustné částice. Tyto částice je třeba odfiltrovat. Před tím je třeba tablety nadrtit na co nejjemnější prášek. K filtrování jsou nejpoužitelnější bavlněné filtry - zubařské tampóny nebo alespoň "čistítka" do uší. Nikoli vata nebo cigaretové filtry. Obojí pouští drobná vlákna, která způsobují v krevním oběhu drobné záněty. Z nich jsou potom horečky nebo zimnice. Ne všechny léky jsou rozpustné ve vodě. K rozpuštění některých léků je třeba alkohol. Ten aplikovaný nitrožilně značně poškozuje žilní stěnu. Vysouší žíly, které jsou potom křehké a praskají. Surové opium už vůbec nelze připravit k bezpečné injekční aplikaci. Pokud ho musíte užívat, kuřte ho. (Více informací o opiu viz rubrika Tlumivé látky - podrubrika Opium). Dále k aplikaci do žíly a do svalu. Při aplikaci do svalu hrozí daleko větší riziko hlubokých abscesů. Čistě z tohoto pohledu je tedy intravenózní aplikace bezpečnější. Nejbezpečnější je ale zvolit jinou aplikaci než injekční. Nakonec k účinnosti iv aplikace. Je pravda, že tato aplikace je účinnější než jiné, ale rozhodně ne o tolik. Co je ale důležité: Při užívání opiátů i BZD roste tolerance tak rychle, že ztráty způsobené jinou, než injekční aplikací jsou zanedbatelné. Zvláště ve srovnání s hrozícími riziky. Moje odpověď je poměrně obsáhlá a přesto jsem se nedostal zdaleka ke všem rizikům spojeným s jednotlivými fázemi injekční aplikace. Obraťte se na kontaktní centrum nebo terénní pracovníky ve vašem regionu. Ti vám podají ucelenější informace než je v možnostech naší poradny. Opatrujte se a šetřete svoje tělo, budete ho ještě pár let potřebovat.