Marihuana
impossible
Dobrý den, je mi 21 let, marihuanu kouřím minimálně 5 let. zkušel sjem i jiné drogy a jejich kombinace (alkohol - pravidelně s jointem, houby...) Můj poslední pokus o detox trval týden, poté jsem pár týdnů kouřil každý druhý den, po měsíci jsem opět spadl do toho samého, či ještě horšího. Mám neustálou tendenci si marihuanu shánět pokud žádnou nemám, pokud mám jsem schopen vykouřit 5 jointů denně. Jako dlouhodobý kuřák na sobě pozoruji změny, některé jsou přínosné, většina však už začíná být nepříjemná, pokud chodím sám ve městě ve stavu high, mám lehké stihy, raději kouřím sám, doma, kde se lekám i zvonění telefonu. Mám nutkání se zhulit místo toho abych uklidil byt, za pár měsíců tam snad sám shniju. Vůli mám mizivou, tedy alespoň se tak cítím..Večer přijdu z práce a nedokážu se dokopat k tomu abych něco dšlal, raději hned ubalím joint, dnes nic nemám, tudíž se pokusím o pauzu, jen se bojím, že vydrží do 8 večer, načež si stejě něco seženu...uvidíme:) jinak sjem z okresu Trutnov, kde je tuším RIAPS, poradili by mi tam?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, podle toho, co píšete, je nejvyšší čas problém s užíváním marihuany řešit – je dobře, že jste se tak rozhodl. Z Vašeho dotazu ovšem nevyplývá, jaké řešení máte na mysli – chcete pouze pauzu a později s k užívání vrátit, chcete pouze omezit či přestat užívat definitivně? Každá z možností je samozřejmě lepší než kouřit marihuanu několikrát každý den, nicméně sám jste si vyzkoušel, že kontrolované užívání příliš dlouho nefunguje a dočasná abstinence také mnoho nevyřeší. Po pěti letech intenzivního užívání jste si vytvořil psychický návyk na marihuanu a tudíž nebude snadné přestat bez odborné pomoci – navštívit RIAPS v Trutnově je dobrý nápad – jistě Vám poradí, jak postupovat, případně doporučí specializované zařízení, kde by bylo možné, pokud byste měl zájem, absolvovat ambulantní léčbu. Služby v tomto zařízení jsou bezplatné a mohou být i anonymní, více informací si o tomto zařízení můžete přečíst na http://www.riaps.cz/kc/sluzby.html Držím Vám palce. Mějte se hezky.