...
sexpistols
dobry den mam takovy dotaz a nevim si rady:-( jak poznam zavislot na pervitinu ja ho beru od listopadu 2009 dodnes.beru ho pres nos...a pravidelne davky ze zacatku to bylo treba jen 1krat za 14 dni a potom se to zkracovalo a davky se zvysovaly ale i nyni dokazu to nebrat i 14 dni bez problemu.nevim si opravdu rady a chtela bych moc poradit co mam delat bojim se toho ze se toho uz nikdy nezbavim nikdy jsem neverila jak tezke je rict NE.dekuju za odpoved..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, závislost pocítíte v momentě, kdy je již velmi těžké říci ne. To jste zmínila. Netuším, do jaké míry Vám tato látka začala vstupovat do Vašeho běžného života, zda Vaše zájmy a záliby díky konzumaci pervitinu byly posunuty do pozadí, jak třeba vypadá docházka do školy či zaměstnání, jaké sociální kontakty udržujete, zda pouze s uživateli nebo i s lidmi, kteří drogy neberou apod...to vše je důležité k posouzení Vaší situace. Ale přes internet se toto velmi špatně hodnotí, je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor. Na látku pervitin sice nevzniká fyzická závislost jako např. u opiátů, ale velmi silná psychická závislost. Sama jste popisovala, jak se intevaly zkracovaly a dávky zvyšovaly, což je standartní průběh průběh rozvoje závislosti a takto je to u velké většiny konzumentů pervitinu a vlastně i dalších drog. Zmińujete Vaši obavu z toho, že se užívání již nikdy nezbavíte. Nemyslím si, že by to bylo nemožné. Existuje plno lidí, kterým se stejně jako Vám protnuly životní cesty s nějakou drogou a podařilo se jim tento svůj problém úspěšně vyřešit, i když to není úplně snadné. Pokud budete chtít, tak se Vám to podaří. Tyto záležitosti bohužel nejdou moc řešit po internetu, doporučila bych Vám si s někým o tom všem, co jste prožila v souvislosti s drogou, podrobněji popovídat a poradit se o dalších možnostech pro Vás, aby se i Vám podařilo tímto nelehkým obdobím projít tak, abyste v budoucnu byla spokojenější. Když mi napíšete odkud pocházíte, nebo spíše která města jsou Vám dobře dostupná, můžeme Vám nějaké vhodné zařízení doporučit. Zkuste o tom popřemýšlet. Zatím se mějte hezky. M.K.