Alkohol vs. Marihuana
Dobrý den chtěl bych se zeptat Co vice škodí organizmu a mozku marihuana nebo alkohol? popř proč? Myslím tím užívání maximalně jednou za týden. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, obě drogy mají rozdílné účinky i rizika užívání a míru možného poškození organismu nelze srovnávat. Možnost poškození organismu je závislá nejenom na množství užité látky a frekvenci užívání (rizika při frekvenci užívání jednou týdně „přiměřeného množství“ budou oproti každodennímu intenzivnímu užívání minimální), ale také na Vašem zdravotním a psychickém stavu – u disponovaného jedince může i jednorázové užití marihuany způsobit vážné psychické poruchy, i občasné užívání alkoholu zase bude škodit jedinci, který trpí chorobami jater, ledvin nebo onemocněním trávicího traktu. Účinky i rizika užívání obou látek si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách, o vlivu obou látek na mozek si můžete přečíst taktéž na stránkách této drogové poradny v rubrice Co dělají drogy v mozku (v pravém sloupci). Pokud byste potřeboval ještě něco doplnit, klidně napište. Mějte se hezky.