Závislost
Ondra!
Dobrý den, je mi 16 let. Od 14 kouřím marihuanu a to celkem často. Poslední dobou dá se říct každý den. A můj program přesto, že se velice snažím drogu ignorovat se většinou stejně uchýlý jen k tomu, že potřebuji drogu. Můj celkový psychický stav se horší. Nejsem ještě sice v depresích, ale kvůli narůstající závislosti se čím dál více stresuji. Snažím se trávu nekouřit a každý den se učit, jenže moje morálka je hrozná. Nevydržím to dlouho. Přesto chci s marihuanou samozřejmě skončit. Dočet sem se, že to nejde bez změny kolektivu ve kterém žiju. Jenže to by pro mě bylo velmi těžké. Žiju na vesnici, kamarádů je tu málo a všichni trávu kouří. Chci se závislostí skončit. Sem pouze hrozně unavený a necítím se dobře. Jenže sem už kolikrát podlomený marným zkoušením se závislostí přestat. Potřebuji radu. Chci z toho kolotoče pryč. Chci se vrátit tak říkajíc zpátky do normální reality. Za rady předem Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, v první řadě velmi oceňuji vaše odhodlání bojovat se závislostí. Tím, že jste si přiznal, že se vám to vymklo z rukou, jste učinil velmi důležitý krok. To, co můžete udělat, je rozhlásit mezi všemi známými vaše odhodlání abstinovat. Tím dosáhnete toho, že na kontrolu vaší abstinence nebudete sám. Souhlasím s tím, že nejlepší, co můžete udělat, je změnit společnost, ve které se pohybujete. Věřím, že je to obtížné, ale abstinence je hodnotou, které musíte leccos obětovat. Záleží jen na vás, za jak dlouho na to přijdete sám. Zjistíte totiž, že vzdát se kamarádů je jednodužší cesta, než abstinence v prostředí, kde se normálně hulí. Především si myslím, že by vám velmi pomohlo, kdybyste neřešil tento problém sám, ale vyhledal odbornou pomoc. Vyhledejte nejbližší kontaktní centrum a objednejte se na konzultaci. Můžete přijít anonymně a nemusíte nic platit. Během několika sezení budete mít příležitost ujasnit si další postup. Pokud potřebujete pomoc s vyhledáním kontaktu, napište odkud jste a my vám ho vyhledáme. Přeji hodně štěstí a silnou vůli. TN