tomas
Dobrý den, piji asi od 15 let, cirka 10 roků. V podstatě mi to ani nevadí, ale mé už tak dost depresivní sklony jsou v poslední době během kocoviny nesnesitelné a mění se ve stavy panické úzkosti, kdy musím utéct od lidí a bojovat proti nějakému zkratovitému jednání typu skoku pod metro. Vzhledem k tomu, že mi takový konec přijde poněkud neestetický se snažím alkohol omezit, ale pravda je taková, že když si ho 1-2 týdně naleji, tak piji dva dny v kuse až do totálního zničení a plynule navazující kocoviny s příznaky, které jsem zmiňoval. Zatímco s pervitinem, LSD, kokainem a podobnými prkotinami jsem dokázal bez větších problémů skončit ve chvíli, kdy mi nic nedávali, tak s alkoholem to prostě nějak nejde. Byl bych Vám vděčný kdybyste mi mohla poradit nějakou pražskou poradnu či něco podobného. Mohu si dovolit pouze ambulantní péči nebo krátkou hospitalizaci (týden-dva), rozhodně ne nějaký měsíční pobyt. Děkuji, Tomáš

Odpověděl:
Dobrý den, Tomáši. V prvé řadě bych ráda ocenila váš náhled na situaci i snahu váš problém nějak efektivně řešit. Nadměrná konzumace alkoholu často deprese může vyvolat, případně, pokud jste měl sklony k depresivní poruše i dříve, pravděpodobně je výrazně prohloubí. Níže vám posílám kontakty na pražské AT ambulance, které se zabývají léčbou závislostí. Spolu s psychiatrem tam budete moci svoji situaci probrat detailněji, psychiatr také posoudí případnou potřebnost hospitalizace a budete mít i možnost řešit své depresivní stavy a eventuelní vhodnou medikaci. Věřím, že se vám to podaří zvládnout a bude lépe. Ačkoli to může zpočátku vypadat jako nepřekonatelný problém, změna k lepšímu je vždy možná. Motivaci, kterou je k tomu potřeba, zjevně máte. Přeji hodně sil. Praha 2, Ambulance pro alkoholové závislosti při Všeobecné fakultní nemocnici AT ambulance Apolinářská 4, Praha 2 , 128 00 telefon: 224 968 240 (lékař); 224 968 214 (pro objednání) MUDr. Jiří Profous http://www.abstinence.cz Praha 9, Ordinace AT pro prevenci a léčbu závislostí AT ambulance Prosecká poliklinika, Lovosická 40/440 (1. patro), Praha 9, 190 00 telefon: 266 010 321 MUDr. Jiří Kromholz Praha 7, Ordinace AT AT ambulance Nad Štolou 18, Praha 7 telefon: 266 010 321 MUDr. Ivana Pelikánová Praha 6 - Řepy, AT poradna AT ambulance čtvrtek 17,00 - 23,00 hodin Socháňova 1221/25, Praha 6 - Řepy, 163 00 telefon: 724 584 283 MUDr. Gita Pekárková Praha 7, Ordinace psychiatrie a AT AT ambulance Štrossmayerovo náměsdtí, Praha 7, 170 00 telefon: 220 190 667 MUDr. Helena Malá, CSc. Praha 10, Oddělení AT AT ambulance Starostrašnická 53, Praha 10, 100 00 telefon: 274 812 594 MUDr. Eva Nováková