Potrebujem poradiť.
Jana
Dobrý deň, potrebovala by som poradiť. Chlapcovi, ktorý sa momentálne lieči na Prednej hore a chce skutočne skončiť s drogami hrozí vďaka dlžobám väzenie. Je z toho veľmi frustrovaný a vyjadril sa, že radšej zomrie... Neexistuje nejaká právna ochrana ľudí, ktorí majú snahu zmeniť svoj život od základu? Vlastne ide o to, že takýto človek musí chcieť, ďalej musí vyhrať sám nad sebou a poraziť drogy, aby sa mohol zamestnať a potom riešiť všetky svoje problémy, ktoré vznikli v čase používania drôg. Je veľmi ťažké pozerať sa na 21-ročného mladého človeka, ktorý tak veľmi chce zmeniť svoj život k lepšiemu a práve v tejto najnevhodnejšej chvíli ho takto dobieha jeho vlastná minulosť, ktorá mu môže doslova zlomiť krk. Ďakujem

Odpověděl:
Dobrý den, na Slovensku bych vám doporučila obrátit se na právní poradnu organizace Plan B - Drogy inak. Kontakt a informace o službách této organizace naleznete na stránkách www.drogyinak.sk Bohužel, situace je taková, že právní problémy, které si člověk pořídil v souvislosti se svou "drogovou kariérou", ho často doběhnou v plné síle až ve chvíli, kdy je v léčbě (nebo po léčbě), abstinuje a snaží se vybudovat si nový život. Je jistě velká zátěž takto náročnou situaci ustát. Nicméně, i když se to nevyřeší ze dne na den, řada bývalých uživatelů to zvládla a zvládá. Takže ať váš kamarád nebo příbuzný, o kterém píšete, v léčbě vytrvá a nevzdává to a řešení právních problémů raději zbytečně neodkládá. Přeji hodně štěstí a sil vám i dotyčnému.