segra a pervitin
lenka
dobry den ja uz sem jednou psala a ptala ste se me na ruzne otazky na ktere bych vam rada odpovedela.... jsem z kopřivnice a segra nikdy nikde nebyla kvuli drogam ael spis kvuli chovani byla ve zline to bycl nejaky diagnosticky ustav nebo neco nevim presne jak se to jmenovalo ale 100% se myslim ze by potrebovala pomoct bude ji 17 let.... a dobrovolne urcite nikam nepude... bere penize doma po me jenom rve je protivna nechodi do skoly protoze ji vyhodilia to uz je druha skola co ji vyhodili tak bych chtela nejake adresy na jakoukoli lecebnu kde by ji rodice mohli dat... predem dekuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, základním předpokladem úspěšné léčby je její dobrovolnost, velmi důležité je aby byl dotyčný motivovaný (tzn. léčit se chtěl a věděl proč je léčba pro něj důležitá) a aby během procesu léčby se zařízením spolupracoval. To, že rodiče umístí dítě do léčebny ještě neznamená, že mu to pomůže a že ho tam někdo bez jeho aktivního přístupu či dokonce proti jeho vůli vyléčí – takto snadné to bohužel není. V této chvíli je důležité, aby se rodiče pokusili Vaši sestru ke změně chování, případně k léčbě, motivovat – není to úplně jednoduché a proto doporučuji navštívit Kontaktní centrum ve Frýdku Místku či v Ostravě a poradit se zde o tom, jak v této situaci postupovat. Kontakt s odborným zařízením pomůže rodičům, aby se v celé situaci lépe zorientovali (včetně toho, zda se skutečně v první řadě jedná o drogový problém), případně jim zde doporučí léčebná zařízení vhodná pro mladistvé, jistě jim i vysvětlí, jaké existují možnosti, pokud by na léčbě trvali a Vaše sestra by s léčbou nesouhlasila (postup je komplikovanější než kdyby s léčbou souhlasila). Zde jsou kontakty na zmíněná kontaktní centra: Kontaktní centrum Renarkon, Pionýrů 1757, Hotelový dům Paskov, 1. patro, Frýdek - Místek, 738 01, telefon: 558 628 444; 606 694 244, Mgr. Aneta Kalusová, http://www.renarkon.cz. Kontaktní centrum Renarkon, Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00, telefon: 595 627 005; 602 670 789, Jaroslava Gembalová, http://www.renarkon.cz. Tato zařízení nabízí vedle služeb pro uživatele drog i poradenství pro rodiče a blízké osoby – v případě, že rodiče nebudou mít zájem toto zařízení navštívit, můžete tak učinit sama, služby v těchto zařízeních jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Přeji hodně štěstí. Mějte se hezky.