marihuana
Oli
Dobry den, chci se poradit ohledne manzela, kouri marihuanu a ja nevim , jak s tim bojovat. Pripada mi, ze je na ni dost vazne zavisly, jelikoz, jakmile dostane chut si zakourit, v tu chvili ho prestava cokoli zajimat, klidne se semnou pohada (jinak mame dobry vztahy), necha me samotnou s mimcem a proste si jede pro jointa. Kouri obcas obden obcas i kazdy den a samozrejme kazdy vikend. Nevim, jak casto pres tyden,jelikoz se vidime az vecer, ale o vikendu to muze byt i 4x za den. Za odbornikem ho samozrejme nedotahnu, protoze on si mysli, ze na tom neni tak spatne, hadat se s nim uz nema cenu stejne si jde zakourit. Jinak je to velice solidni a zodpovedny manzel. Dalsim problemem jsou jeho kamaradi, kteri kouri take. Bavit se s nimi samozrejme neprestane. Potrebuji na manzela tlacit nejak psychologicky, ale uz jsem bezradna, prosila jsem ho prestat kvuli mimcovi, kvuli me, vyhrozovala jsem mu ze odejdu, a pak jsem i odchazela na par dni k mamce a taky to nepomohlo. Mam takovy pocit, ze ti dealeri drog do te marihuany neco pridavaji, aby se klient stal na ni zavisly a porad se pro tu drogu vracel. Manzel dlouho kouril cigarety a nasel v sobe vuli a silu s kourenim prestat, ale s marihuanou bohuzel bojovat nechce, nebo mozna chce, ale nejde to..... Tak se chci poradit co stim mam delat, existuje na to odvykani nejaka literatura, nebo se mam obratit na nejakeho odbornika aby preze me lecil manzela? Mockrat dekuji za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je dobře, že píšete. Vaše situace je určitě pro Vás velmi zatěžující a je pochopitelné, že máte snahu vše dát do pořádku Vy, když Váš muž prozatím tuto snahu neprojevuje. Bohužel, neexistuje úplně universální recept jak tyto nelehké situace, které jsou vždy především zátěží pro ty nejbližší, řešit. Proto by bylo v tuto chvíli nejrozumější, kdyby jste Vy, jako manželka, navštívila nějaké odborné zařízení, které je zaměřeno na uživatele nelegálních drog a tam využila poradenství pro partnery. Nemusíte se ničeho obávat, tyto služby jsou bezplatné a plno rodičů, partnerů či jiných blízkých osob toto poradneství využívá. Můžete osobně více Vaši situaci rozebrat, poradit se jak dále pokračovat v komunikaci s manželem, jaká doma nastavit pravidla ( i s ohledem na Vaše malé děcko ) a jak třeba i lépe Vašeho muže motivovat k tomu, aby i on sám nějaké zařízení a odbornou pomoc vyhledal. Pokud si závislá osoba kupuje drogy od dealerů, nikdy nemůže přesně vědět, co vlastně vše droga obsahuje či neobsahuje, je to vždy riziko. Marihuana je ale sama o sobě látkou na kterou vzniká psychická závislost, takže i kdyby do ni nic přidáno nebylo, je to droga na kterou si uživatel dříve či později zvykne, tak to bohužel je, i když je to látka, která je řazena mezi tvz. drogy lehké ( více informací se můžete dočíst také na tomto webu v rubrice Halucinogeny ). P.S. Napište odkud pocházíte, nebo spíše větší města, která jsou Vám dobře dostupná, pokusím se Vám vhodný kontakt doporučit. Zatím se mějte hezky, ať se Vám i miminku daří a napište. M.K.