pervitin u 15leté dcery
Martin
Našli jsme 15leté dceři v kabelce psaníčko, asi pervitin-perník. Možná to má ze školy. Jaký je prosím správný postup? Upozornit ve škole? Obrátit se na policii? jak mluvit s dítětem? Máme navštívit poradnu? Jaká je nejblíže Kolínu či Kutné Hoře? jak poznáme stupeň závislosti? Děkuji mnohokrát za Vaši kvalifikovanou odpověď. Martin

Odpověděl:
Dobrý den, v prvé řadě se snažte zachovat klid a nic si nedomýšlejte. Pokuste se s dcerou v klidu promluvit a zjistit, jak se věci mají. Komunikace je v této fázi základní nástroj. Dejte si dohromady další příznaky, které by mohly mluvit pro to, že užívá drogy. Zejména nápadné změny nálad, měnící se aktivita - probdělá noc a následně značná únava, horšící se prospěch, ztráta zájmů,... Doporučuji vám kromě drogové poradny prostudovat stránky www.odrogach.cz portál pro rodiče. Přemýšlejte o tom, co by ve vás vzbuzovalo podezření i kdybyste to psaníčko nenašli. Nebo možná o tom, co vás vedlo k tomu, že jste narušili její soukromí a prohledali jí kabelku (pokud to tak bylo). Snažte se s ní otevřeně mluvit o všem, co vás trápí a vzbuzuje ve vás pocit strachu o ní. Kontaktovat poradnu je dobrý nápad. Doporučuji občanské sdružení Prostor v Kolíně. Zde máte odkaz na jejich stránky http://www.os-prostor.cz/cz/kontaktni-centrum. O dalším postupu se můžete rozhodovat až na základě rozhovoru s dcerou případně kontaktu s kontaktním centrem. Možnosti tady jsou, hlavní je nepropadat panice. Přeji vám hodně štěstí a bude-li potřeba, ozvěte se, až budete mít víc informací. Hezký den. TN