Halucinace po neuroleptikach
neuroleptix
Dobry den! Tentokrat se nechci ptat na alkoholismus, ale na psychofarmaka, konkretne Leponex. Kdysi mi jeden pacient v PL dal 2 zlute tablety, udajne Leponex. Dal jsem si je a ucinek me velmi prekvapil. S utlumem jsem pocital, ale halucinace jsem opravdu necekal. Vzdyt se jedna o lek na psychoticka onemocneni a psychoza se projevuje predevsim halucinacemi. Proto predpokladam, ze by je tento lek mel potlacovat, nikoliv zpusobit. Nemohlo se jednat o nejaky pseudoefekt, nebo o kontraindikaci s Diazepamem, ktery mi v PL davali? Dalo by se to zneuzit jako psychedelikum a jak moc by to bylo rizikove? S pozdravem Toman

Odpověděl:
Dobrý den. Pakliže to, co vám spolupacient v PL věnoval, byl skutečně Leponex, vedlejší efekt v podobě halucinací není úplně vyloučený. Níže vám cituji info z příbalového letáku ohledně účinků při požití většího množství léku, než bylo doporučeno lékařem, což by teoriticky měl být i váš případ, neboť u vás užívání tohoto léku nebylo vůbec indikováno. "Při požití většího množství tablet, než je doporučeno, se u Vás mohou objevit některé z následujících příznaků: ospalost, netečnost, kóma, zmatenost, halucinace, neklid, delirium, zvýšení nebo snížení reflexů, epileptické záchvaty, nadměrné slinění, rozšíření zornic, neostré vidění, termolabilita, snížení krevního tlaku, kolaps, rychlá nebo nepravidelná srdeční činnost, vdechnutí zvratků, dušnost, dechový útlum až dechové selhání." S ohledem na popsané vedlejší účinky mi užívání Leponexu jako "psychedelika" nepřijde jako něco, do čeho bych na vašem místě byla ochotna dobrovolně jít. Navíc tam ještě hrozí další nežádoucí účinky (pokles počtu bílých krvinek, výskyt křečí, zvýšené teploty, pokles krevního tlaku, výskyt slabosti až mdlob). V souvislosti s vašimi předchozími dotazy si říkám, co vás asi vede k tomu, že máte potřebu pomocí jakýchkoli "psychedelik" utíkat z reality i za cenu všech rizik, která to má. Možná by stálo za to pokusit se něco udělat s tou realitou, respektive vašeho nastavení a fungování v ní. Aby pro vás nebyla až tak tíživá a byl jste schopen ji zvládat i bez permanentní potřeby se něčím "zmastit" a tak z ní utéct. Nu, závěrem bych ráda reagovala na to, co píšete ve skryté poznámce a co vnímám jako zásadní informaci a důležité rozhodnutí z vaší strany, které jistě nebylo úplně jednoduché. Takže vám gratuluji a přeji, ať se vám vaše očekávání, co se týče budoucnosti, splní. A určitě, až budete mít tento první krok za sebou, zůstaňte v kontaktu se specialisty, kteří vám budou umět pomoci. Ať už ambulantně nebo v rámci rezidenční léčby. Držím vám palce, ať to vyjde podle představ a klidně dejte vědět, jak to s vámi vypadá. Hodně štěstí.