spolocnost vs. marihuana
Krokodil
Dobry den, mam vec ktora ma trapi uz dlho a neviem najst nejake konstruktivne riesenie tohto problemu preto sa skusim obratit na vas. Som uzivatel marihuany a myslim si ze je to vec ktora podla mna sposobuje mensiu zavislost ako cigarety a posobi mensie zlo ako alkohol ale stale je v nasej spolocnosti skupina uzivatelov brana ako "fetaci" "narkomani" a pod... ludia maju stale realie ze clovek ked si zahuli tak sa automaticky z neho stava "vrah,delikvetn,zlodej...." pritom si myslim(aspon u mna to tak je) ze clovek je skor uzavrety do svojho sveta a snazi sa stranit spolocnosti, ja ked hulim tak som radsej sam alebo vo velmi malej skupine ludi. nemyslim si zeby uzivanie marihuany malo nejake neblahe dopady na spolocnost alebo zeby ja nejak extremne zle na tuto spolocnost vplyval. Kazdopadne spolocnosti ludi ktory su okolo mna a neuzivaju marihuanu nedokazem vysvetlit nejakymi normalnymi argumentamy ze podla mna to nieje nejaky extra zavazny problem a ked takymto ludom poviem ze si raz za cas zahulim tak sa na mna pozeraju ako na nejake "zlo". hlavne som neni schopny to vysvetlit svojim rodicom resp o tom nevedia a neviem ako by som im to mal rozumne podal pretoze si myslim ze by som sa u nich stretol urcite iba s negativnym ohlasom. A aj ked som uz samostatna osoba studujem VS a aj pracujem a nemuselo by ma to trapit tak by som to tymto ludom chcel nejak rozumne vysvetli aby nemali pred ocami iba to ze z cloveka sa potom stane nejaky s vyssie uvedenych vyrazov. Dakujem za odpoved

Odpověděl:
Dobrý den, přiznám se, že moc nevím, co čekáte za odpověď. Uvádí se, že rizika užívání marihuany jsou zhruba srovnatelná s riziky užívání alkoholu. K tomu však musíte přičíst i rizika spojená s tím, že je marihuana nelegální. Souhlasím s vámi, že v tomto ohledu vykazuje naše společnost určitou míru pokrytectví. S tím můžeme sice nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat. Určitě ušetříte spoustu energie, když se budete zabývat tím, co ovlivnit můžete. K tomu mě napadá pár otázek: Je pro vás kouření marihuany tak důležité, že vám stojí za konflikt s "nic nechápající" společností? Pokud ano, proč? Když už trávu kouříte a je to pro vás neškodné, proč máte potřebu to někomu vysvětlovat a obhajovat se? Pokud s kouřením marihuany skutečně nemáte problém, přijde jednou čas, kdy si uvědomíte, že ji k životu nepotřebujete a přestane to pro vás být téma. Hezký den. TN