segra a pervitin
lena
dobry den chtela sem se zeptat moje segra bere pervitin bude ji 17 let a nosi u sebe injekcni strikacky dneska je to 6 den co neni doma chtela bych ji nejak pomoct ale nevim jak.... byla uz asi 2roky zpatky v opave protoze se predavkovala praskama co sme meli doma pro psa ale tam byla asi jenom 2 tydny zhruba... potom byla ve zline kde byla dva mesice ael to ji pomohlo jenom na tyden...pak zas to bylo stejne prosim o nejake informace ktere bych pak mohla dat rodicum předem dekuji za odpoved.....

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, věřím, že máte o sestru strach, ale podle toho co popisujete, nebude řešení snadné a zcela určitě se situace nevyřeší jednorázově prostřednictvím internetu. Nevím, zda a jak spolupracovali rodiče s odborníky v zařízeních, kde se sestra léčila, ani nepíšete nic o tom, kde konkrétně se sestra léčila (zda se jednalo o zaměření na léčbu závislostí) a ani okolnosti její léčby (zda se léčila dobrovolně, důvod jejích odchodů z léčby, apod.). V této chvíli bych tedy doporučila Vašim rodičům navštívit odborné zařízení pro uživatele drog (Kontaktní centrum), kde se budou moci poradit s odborníkem o tom, jak dále k sestře přistupovat a jak jí motivovat ke spolupráci, případně k další vhodné léčbě. Nevím, kde přesně bydlíte, ale např. ve Zlíně funguje Kontaktní centrum o.s. ONYX, Gahurova 1563/5, Zlín, 760 01, telefon: 774 256 540, Mgr. Petr Netočný, http://www.os-onyx.cz. Pokud bydlíte poblíž jiného města, pak kontakty na vhodná zařízení je možné nalézt na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo pokud napíšete, kde bydlíte, kontakty na vhodná zařízení ve Vašem regionu Vám ráda vyhledám. Kontaktní centra kromě služeb pro uživatele drog nabízí i poradenství pro rodiče a blízké osoby, všechny služby jsou zde bezplatné a mohou být i anonymní. Informace pro rodiče, jejichž dítě má problém s užíváním návykových látek si můžete přečíst na adrese www.odrogach.cz v rubrice Rodiče. Přeji Vám hodně štěstí a mějte se hezky.