Dotaz 565302-pro pani Kordovou
Derry_S
Dobrý den děkuji za informaci. Byl i v K Centru Chomutov, ale údajně mu řekli, že to není pro jeho případ. Jestli šňupe 2 roky pervitin nevím, jen jsem se mravenčí prací a ne od něj, dozvěděl, že 2 roky bere drogy. Můžete mi prosím ještě poradit na koho se v Chomutově přímo obrátit? Děkuji. DS

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, pokud Vám Váš syn řekl, že v Kontatktním centru dostal informaci, že "není případ" pro Káčko, zřejmě o sobě a o tom, co potřebuje, nepodal dost jasnou informaci. Možná by nebylo od věci navštívit K-centrum znova a sdělit pracovníkovi Káčka, že má zájem o léčbu ( Váš syn ale musí sám chtít, jelikož léčba závislosti je dobrovolnou záležitostí a bez motivace léčba nemá moc význam - je založena na aktivní spolupráci ). Jak jsem již zmiňovala v předešlé odpovědi, pracovník káčka pak po zhodnocení jeho situace doporučí vhodný typ léčby a pomůže ji i zprostředkovat. Je zapotřebí celý tento proces začít právě v K-centru, jelikož nástupy jak na pobytové, tak ambulantní programy, díky své kapacitě nemají většinou ihned volná místa k nástupu, proto je vhodné se nechat zařadit do pořadníku a být v kontaktu s K-centerm, než-li dojede k samotnému nástupu léčby. Opravdu netuším jakou informaci Váš syn v K-centru podal, na tom velmi záleží to, jakou pak dostame odpověď od pracovníka. Napadá mě, že jestli on to zase až tak vážně s řešením svého problému nevidí, můžete služeb K-centra prozatím využít Vy, jako rodič, a osobně se poradit jak vhodně nadále pokračovat v komunikaci se synem, jaká doma nastavit pravidla ( jestli žijete ve společné domácnosti ) a jak jej třeba lépe motivovat k tomu, aby i on sám chtěl více svůj problém s drogami řešit. Sám jste zmínil, že jste od něj ani nedostal informaci o jeho konzumaci pervitinu a dozvěděl jste se to z jiných zdrojů. Myslím, že by bylo nejrozumnější Vaši konkrétní situaci probrat osobně a poradit se jak dál. K-centrum Chomutov též nabízí ve svých službách poradnství pro rodiče, bezplatně. Kontaktní centrum o.s. Světlo kadaň + poradna pro rodiče Hálkova 224 Chomutov tel : 474 652 030 mob : 603-809 312 e-mail : os.svetlo@seznam.cz kontaktní osoba : Miroslava Chrzová také můžete jak Vy, tak i syn využít poradenství v AT ambulanci Alkoholicko - toxikomanická ambulance Edisonova 1185 Chomutov tel . 474 447 640 P.S. v případě dalších dotazů se na naši poradnu můžete opět obrátit. Mějte se hezky. M.K.