Kokain
marco polo
Dobry den, dnes jsem zjistil, ze mam nejspise jeden problem a zacina byt dosti veliky. A to je Kokain. Behem 15 let mam bohate zkusenosti s marihuanou (10 let denne), perviti (5x rok) a nyni Kokain. Vite, co mne prekvapilo, tak ze teto problem vznikl velmi nenapdne. Mel jsem moznost se s nim setkat drive, od movitejsich kamaradu. Nasledne jsem nekolik let pracoval, zacal pracovat a nejdnou jsem si obcas koupil ten gram. Gram vydrzel cely vecer, pozval jsem kamarady. Pak jsem poznal jednoho znameho, ktery kokain primo ma mozost dovazet. Najednou mam pristup ke kvalitnimu kokainu. Zacal jsem s nim mit opravdu problem posledni mesic. Vysnupal jsem za mesic cca 15 gramu. Prijde mi, ze mi to nic nedava (pokud nejsem pod vlivem alkoholi), ale bez toho mam na nej chut. Prijde mi, ze bych toho mohl zvladnou, co se tyce prace, vice. Ale opak je pravdou. Uz nemuzu ani pracovat, eudelam nic. Firma jde do kytek, zacinaji problemy a to co jsem takovou dobu budoval je pryc.Netusil jsem, ze bych s tim mohl mit nekdy problem. Pervitin jsem ustal a to mi stacil pakrat do roka. Ale kokain? To jsem neveril co to dokaze. Temer nic to nedela, stoji to neskutecne penize. Psychika sla do haje a ja nevim co si s tim pocist. Rad bych prestal hned, ale nejspise potrebuji pomoc. I nyni, kdyz pisu tento dotaz jsem pod vlivem Kokainu. Za 2 dny mam vyresit firemni zalezitosti a co delam? Snupu doma kokain, snupu ho sam a jen mi dela bordel v hlave. Prosim pomoc. Nevim co mam delat.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, to, co popisujete, se lidem, kteří užívají pravidelně kokain často stává – dlouho žijí v domnění, že mají vše pod kontrolou a najednou zjistí, že to tak není a že jsou ovládáni závislostí, kterou nezvládají a která jim začíná způsobovat řadu problémů. Na kokain vzniká velmi silná psychická závislost, při užívání se zvyšuje tolerance, uživatelé jsou nuceni pro kýžený výsledek užívat stále častěji a vyšší dávky. Pokud jste se rozhodl s užíváním kokainu přestat, pak je to velmi rozumné rozhodnutí. Abyste nejenom přestal, ale dokázal trvale abstinovat, měl byste dodržet abstinenci nejenom od kokainu, ale od všech návykových látek, jejich užívání sice může krátkodobě pomoci překonat závislost na kokainu, ale z dlouhodobého hlediska a zvláště vzhledem k Vaší drogové kariéře by se Vám mohlo stát, že pouze vyměníte jednu závislost za druhou. Nehledě na to, že pod vlivem alkoholu budete chuť na kokain jen obtížně zvládat. Je dobře, že si problém s kokainem uvědomujete, včetně potřeby nechat si pomoci. Doporučuji Vám tedy navštívit zařízení pro uživatele drog (kontaktní centrum) a poradit se zde o možnosti ambulantní léčby, která by nijak výrazně neomezila plnění Vašich pracovních i jiných povinností. Překonat psychickou závislost není snadné - odborník Vás může zvláště v počátečním období abstinence psychicky podpořit a v krizových momentech Vám může pomoci překonat chutě na drogu a naučit se zvládat situace, které tyto chutě spouští. Kontakty na vhodná zařízení najdete na adrese www.drogy-info.cz pod heslem Mapa pomoci nebo napište, kde bydlíte a já Vám kontakty ráda vyhledám. Služby v těchto zařízeních jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Přeji Vám, aby Vás odhodlání přestat neopustilo a abyste vše dobře zvládnul. Mějte se hezky.