pervitin..
alex
dobrý den, máme doma problémy s bratrem, je mu 22 let a s perníkem začal v 18ti..19ti, doma je to začarovaný kruh, rodiče jsou moc hodný a brzy vždy vyměknou, ale už i jim dochází trpělivost, bratr se neustále vyhazuje či sám odchází z domu, ale většinou je max. z aden zpět, doma se neustále hádáme, jelikož se nám ke všemu bratr ještě zamiloval a jeho přítelkyně nemá většinu týdne kde bydlet.. nic nedělá, je sobecký, hrubý.. a od nás chce prý jen pochopení.. je docela rozmazlenej a nikdy nás snad svým chováním a jednáním nepřestane překvapovat.. nepracuje, nestuduje někdy chce pomoct a někdy ne, rodiče nechtěj zajít do poradny, je to prej zbytečný, řeknou nám ať ho vihodíme a bla bla.. co jim mám ještě říct prosím? zkoušim všehcno možný, ale jako nejmladší mě tady nikdo nehodlá poslouchat a já si můžu jen ničit nervy, žijeme na Praze 10, co by pro nás bylo nejlepší? spíš si myslím že by bratr potřeboval, někde si vyčistit hlavu od drog, ale i psychickou pomoc, nemá zíkladní pudy vůbec, i na veřejnosti se chová jak dítě a myslim, ž eto v hlavě opravdu už nemá v pořádku, kde by se dal zjistit program který by mu nejvíce vyhovoval? sám si nemyslí že má rpoblém z dorgama (teda aspoň to někdy řiká.. je to k pláči) už si i píchal, prej už to nedělá, momentálně nevim konkrétně jak často si něco dá, rpzhodně myslím že to není deně, ale dva tejdny, možná deset dnů (nevim) čistej rozhodně nevydrží.. rodiče mu dávaj jen jídlo a střechu nad hlavou.. omlouvám se za tak dlouhý psaní.. a předem děkuju za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, když jsem četl váš dotaz, přemýšlel jsem o tom, kdo z vaší rodiny potřebuje nejvíc pomoci. Zjevné je, že všichni, ale vy jste možná jediný/á, kdo pro to začal něco dělat, což je nesmírně důležitý krok. Zároveň jste ve velmi obtížné situaci, protože máte nejmenší šanci ovlivnit běh věcí. Tím myslím abstinenci bratra, stejně tak, jako efektivní řešení ze strany vašich rodičů. Nicméně si nemyslím, že jste bezmocný/á. Proto mě napadlo, jestli nechcete služeb poradny využít vy. Kolegové v poradně vám pomohou celou situaci detailně rozebrat a najít pro vás dobré řešení. Takový potenciál internetová poradna nemá. Zde je kontakt na Poradnu pro rodiče SANANIM. Neděste se, pracuje se všemi rodinnými příslušníky. Poradna pro rodiče Café Therapy, Školská 30 110 00 Praha 1 Telefon: +420 739 268 527 +420 284 824 234 Email: ctrnacta@sananim.cz Služby jsou bezplatné a jejich využití vás k ničemu nazavazuje. Pokud se však rozhodnete řešit to dál prostřednictvím internetu, klidně se znovu ozvěte a uvidíme, co se s tím dá dělat. Hodně štěstí. TN