Vliv pervitinu na těhotenství a dítě
Jeanine
Dobrý den, zajímá mne,zda když přítel užívá pervitin a rozhodla bych se s ním mít dítě, zda se může narodit postižené nebo něco s tím souvisejícího, to samé s užíváním mariuhany..Děkuju moc

Odpověděl:
Dobrý den, co se zdraví dítěte týká, není riziko až tak vysoké, i když nevím, jestli je někdo schopen ho přesně vyhodnotit. Neporovnatelně větší vliv na zdraví dítěte má bezesporu užívání návykových látek matkou v době těhotenství. Pokud však uvažujete o uživateli drog jako o otci svého dítěte, berte v úvahu, že může přijít doba, kdy začne mít s drogami závažné problémy (pokud je ještě nemá). Netvrdím, že váš přítel je závislý nebo se jím stane. Vím však, že téměř každý z tisíců našich klientů začínal jako "sváteční" uživatel a nedokázal si představit, co obnáší závislost. Rizika spojená s užíváním tvrdých drog jsou nesmírně vysoká a dle mého soudu neslučitelná se zodpovědností spojenou s výchovou dítěte. Mohlo by se vám snadno stát, že přijde doba, kdy se budete starat o dítě a ještě o partnera, který všechny peníze utratí za drogy, rozprodá polovinu vaší domácnosti, bude mít na krku trestná stíhání, případně problémy s drogovým podsvětím, bude agresivní popřípadě psychotický... V případě marihuany se závislost projevuje sice trochu jinak a riziko je nižší, ale přesto nezanedbatelné. Nestrašil bych vás zbytečně, kdybych mnoho těchto příkladů neznal z praxe. Berte to v úvahu a opatrujte se. TN