Tráva, LSD, lysohlávky.
jouza
Dobrý den, 8 let sem kouřil trávu a 4 roky lsd a lysohlávky cca každý víkend.Začal sem mít pak zdravotní potíže takže sem se spíš přeorintoval poslední dobu na lsd a lysohlávky.Situace je ted taková že sem lsd a lysohlávky neměl pul roku a trávu nekouřím 4 měsíce.Myslel sem si že se plno věcí rychle změní ale musim říct že se toho moc nezměnilo.Ze začátku sem měl pár nepovedených tripů ale pak už sem věděl většinou jak se chovat aby špatnej trip nebyl.Hlavní problém je že mě furt zatěžuje pocit svýho já.A neustále mě nutí na něco myslet ačkoliv bych chtěl.LSD mě dalo náhled na věci z mnoha úhlů a pohledů což nemusí bejt na škodu, ale možná tohle mě právě ted trápí.Možná sem pak v některých věcech nerozhodnej.Neustále se mě něco honí v hlavě co zaměstnává mojí mysl a nenechá jí to odpočinout.Myslel sem že když přestanu tak to bude lepší ale nijak se to nemění.Další problém je že sem neustále unavenej.Mám plno zájmů takže se snažím unavu ignorovat a dělat co mě baví.Za celou dobu sem nijak neměl problémi jak v práci tak ani doma.Ale spíš sám se sebou.Okolí to nevidí a já tuším že něco není v pořádku.Potřeboval bych radu co pro sebe můžu víc udělat aby se psychika drobet zlepšila.A já furt nepřemejšlel.

Odpověděl:
Zdravím vás, to co popisujete, halucinogeny umí, je to jedno z jejich nezanedbatelných rizik. Že po jejich užívání si realita nějak nechce "sednout", člověk je sám v sobě dezorientovaný a se životem to už není tak nějak ono. Záleží, jak intezivně vaše pocity vnímáte, jak vás subjektivně obtěžují. (Vzhledem k tomu, že po čtyřech měsících píšete sem na poradnu, to asi nebude úplně bezvýznamné). Někdy se to prostě samo nezlepší a bývá zapotřebí vyhledat pomoc psychoterapeuta, který by vám pomohl vaše zážitky a nové náhledy na realitu, jak sám píšete, zpracovat. Pokud byste o odborné pomoci uvažoval, bylo by optimální, abyste kontaktoval specialistu, který má s terapií takovýchto problémů zkušenosti a samozřejmě jste mu to užívání halucinogenů zmínil. Kdybyste váhal, kam se obrátit, můžete napsat znovu a uvést kde bydlíte a my vám zkusíme nějaký vhodný kontakt doporučit. Ptáte se, co pro sebe můžete udělat - vyhledání odborné pomoci je jedna z možností a řekla bych, že nejefektivnější. Jinak je samozřejmě moudré, že abstinujete. Dalším užitím halucinogenů byste své nepříjemné stavy pravděpodobně jen, s prominutím, "pohnojil". Je rozumné abstinovat od všech drog i alkoholu a dodržovat zdravou životosprávu, ať už co se týče stravy, spánku, odpočinku, fyzických aktivit. Myslím, že v tomto směru představu máte. No, budu držet palce, ať je brzy lépe a když tak se ještě ozvěte.