marihuana
máma
Dobrý den, mám dvacetiletou dceru, studující prvním rokem VŠ. Asi 1-2x týdně chodí s partou kamarádů do hospody a patří k tomu i kouření trávy. Trvá to asi rok. Dcera mě přesvědčuje, že to je rituál, že to má plně pod kontrolou. Lze tomu věřit? Když je totiž s námi doma, je neustále smutná, naštvaná, otrávená.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, bohužel takovéto situace nelze hodnotit přes internet. K objektivnímu posouzení je zapotřebí především osobní kontakt. Co se týče informace od dcery, že svou situaci má pod kontrolou, opravdu těžko říct, může to tak být, ale také nemusí. Plno mladých lidí má zkušennosti s užíváním THC a nemusí to nic zásadního pro ně v budoucnu znamenat. Naopak u disponovaných jedinců může i jednorázové užití THC vyvolat velmi vážné psychické potíže, které se po té zdlouhavě léčí. Bohužel jsou to naprosto individuální záležitosti, nelze podat přesnou odpověď. Jestli se o THC chcete dozvědět více informací, můžete se podívat na tomto webu v rubrice Halucinogeny. Také zmiňujete smutné nálady Vaší dcery, naštvanost, otrávenost. Pokud toto její chování vnímáte v souvislosti s jejím užíváním, zkuste s ní o tom promluvit. Také můžete využít poradenských služeb pro rodiče a blízké osoby, které odborná zařízení specializující se na léčbu závislostí bezplatně nabízí. Mohla byste se zde poradit jak nejlépe pokračovat v komunikaci s dcerou a jak ji třeba namotivovat k nějaké pozitivní změně v náhledu na její užívání. Když napíšete odkud pocházíte můžeme Vám nějaké vhodné zařízení doporučit, nebojte se a napište. Zatím se mějte hezky. M.K. PS: Také bych se zaměřila na to, jak dcera funguje v běžném životě. Jaké jsou její studijní výsledky, nakolik je vám ochotna pomoci s domácností, jak je zodpovědná ap. To jsou totiž věci, které po ní máte nárok vyžadovat, ať už chodí s kamarády do hospody a kouří marihuanu nebo ne.