závislost na marihuaně
jito
Dobrý den, můj přítel je cca 6 let závislý na marihuaně, kouří každý den několik jointů. Pozoruji na něm všechny příznaky - labilita, podrážděnost, nesoustředěnost, lhaní aby utekl od nepříjemností. Tvrdí, že bude kouření postupně omezovat, ale nevěřím, že je to možné. Co myslíte? Dále jsem vás chtěla ještě poprosit o kontakt na nějaké pražské zařízení, které pracuje s dospělými závislými na marihuaně - Sananim pracuje jen s kombinovanou diagnózou nebo se závislostmi na opiátech a s intravenózními uživateli. Mnohokrát děkuji!

Odpověděl:
Dobrý den, možné je leccos, ale omezování užívání bývá zpravidla složitější cesta než úplná abstinence. Problém je v tom, že vy za něj abstinovat nemůžete - iniciativa musí přijít od něho. Není pravda, že Sananim nepracuje se závislostí na marihuaně. Vašemu příteli bych doporučil kontaktovat Denní stacionář SANANIM Janovského 26 170 00 Praha 7 Telefon: +420 220 803 130; +420 220 800 041 Email: stacionar@sananim.cz Určitě se ho mohou ujmout a i kdyby mu jejich program nevyhovoval, nabídnou mu jinou dostupnou alternativu. Vám bych doporučil kontaktovat Poradnu pro rodiče (pracuje i s partnery) Café Therapy, Školská 30 110 00 Praha 1 Telefon: +420 739 268 527 +420 284 824 234 Email: ctrnacta@sananim.cz Tam můžete váš problém rozebrat podrobněni než na naší poradně. Přeji vám hodně štěstí a hezký den. TN