368307 - Neurontin
Lola
Děkuji za odpověď. Ptala jsem se proto, že jsem lék dlouhodobě užívala a užívala jsem několikanásobně větší množství, než jsem měla naordinováno lékařem, právě kvůli těm "oblbujícím" účinkům, které mi docela vyhovovaly. Bez konzultace s lékařem jsem se pak rozhodla lék vysadit, tím zpsobem, že jsem ze dne na den všechno, co jsem měla doma, vyhodila. Fyzicky mi nic není, ale přesto mám pocit, že mi ten lék nějak "chybí", nebo mi spíš chybí ty stavy, často si po léku "stýskám" a často mám chvíle, kdy vím, že kdybych si ho vzala, tak by mi bylo lépe...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Asi je zbytečné psát, že užívat lék v mnohonásobně větším množství, než jste měla předepsáno a jeho náhlé vysazení bez konzultace s lékařem, není úplně moudré. Nevím, jak je to dlouho, co lék neberete, jestli jste v kontaktu s lékařem, který Vám ho předepsal, jestli máte stále (a případně jaké) potíže, kvůli nimž jste lék brala... U léků, které mají psychotropní účinky, se může stát, že dojde k nadužívání/zneužívání. Neurontin tedy není zrovna typický zástupce zneužívaných léků, neb podle všeho, co jsem o něm zjistila, má účinky, které asi nejsou tolik vyhledáváné. Nicméně Vy sama cítíte, že pro Vás ty stavy byly a jsou nějak zajímavé a "stýskáte" si po nich, takže tam asi nějaký problém týkající se toho nadužívání nastal. Nedokážu posoudit, nakolik závažný a zda se mohlo jednat o závislost. Na Vašem místě bych to zkusila přec jen zkonzultovat s tím lékařem, případně situaci probrat s odborníkem na návykové látky, ideálně psychiatrem. Mohla byste zkonzultovat i variantu nějaké medikace, která by Vám pomohla se cítit líp a byla by bezpečnější (napadají mě moderní, nenávyková antidepresiva), nedokážu ale takto přes internet říct, co by ve Vašem případě bylo nejvhodnější. Neznám Vaši situaci, ale říkám si, že je asi v pozadí nějaký problém, díky němuž se necítíte dobře a díky němuž užívání léku u Vás sklouzlo do té roviny, kterou popisujete. To by bylo ale nejlepší probrat s někým osobně a zvážit, zda by byla na místě nějaká medikace a/nebo psychoterapeutická podpora. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím držím palce.