Dobrý den, před 8 měsíci jsem asi vyzkoušel pervitin,chtěl jsem zkusit extázi, ale známým se to nezdá a po pravdě ani mě, po užití jsem měl zorničky rozšířené i přes den, nyní, po 8 měsících mám ve dne zorničky špendlíkové hlavičky, nereagují na světlo a večer rozšířené, žádné jiné léky neužívám, je možné, že účinek je tak dlouhý? Myslím tím, jestli tak dlouho může ovlivňovat oči? Tedy, jestli šlo o pervitin. Je možné s tím něco dělat? Víte, byla to blbost, ale, trápí to mou manželku a hodně, denně se mne na to ptá a vyloženě mě zkoumá. v práci si toho bohužel všimli. Budu rád, když mi nějak poradíte i když si myslím, že se s tím dělat moc nedá. Také kouřím, ale, to už tak pět let, nemůže i toto mít vliv a zpomalovat odbourávání drogy, někde jsem četl, že ve vlasech je i rok a půl. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, ovlivnění zorniček po osmi měsících po užití pervitinu považuji za vysoce nepravděpodobné. To, že nyní máte za denního světla zorničky zúžené a věčer rozšířené, lze považovat za přirozené, neboť čím více světla, tím zúženější zorničky. I když lze toxikologickým testem užívání pervitinu z vlasů prokázat řadu měsíců, to, aby po celou tuto dobu bezprostředně fyzicky ovlivňoval váš organismus, je vyloučené. Kdyby vás však trápily pochybnosti ohledně toho, zda máte zrak v pořádku, je nejjednodušší nechat se vyšetřit očním lékařem. Hodně štěstí.