moznosti lecby agresivniho zavisleho
Jirka
Dobry den, muj znamy (26 let) je jiz od svych 14 let na drogach (nyni heroin). Ruzne pokusy o jeho lecbu (Micanka, Apolinar. Bohnice), jichz se sam vzdy do jiste miry aktivne ucastnil selhaly. Naposledy byl pred 14dni v PL Bohnice, odkud ho ale po 5ti dnech vyloucili, nebot byl agresivni na dalsiho klienta (byl dohromady s gamblery, alkoholiky atd. coz neshledavam v jeho pripade za vhodne) Chci se proto zeptat, zda-li existuje nejaka lecba v PL, kde je clovek vice izolovan od ostatnich, nebo je jedinou variantou detox veznice po spachani trestneho cinu? Dale se chci zeptat, zda-li sananim nebo jina org. poskytuje terenni poradneske sluzby rodinam drogove zavislych. Muj znamy totiz bydli u svych bezradnych prarodicu, ktere systematicky vydira a ziskava tak prostredky na svoje davky. Mj. take krade v hypermarketech atd. Posledni otazka se tyka metadonu - znamy sam vyrokoval s napadem (aby nemusel krast) zaradit se do metadonoveho programu. Bude do tohoto progarmu zarazen ihned nebo se ceka delsi lhutu?

Odpověděl:
Dobrý den, váš známý by se měl v prvé řadě rozhodnout, jak naloží se zbytkem svého života - jestli chce abstinovat, brát metadon nebo dál brát drogy. Pokud chce abstinovat, doporučil bych mu terapeutickou komunitu. Jsou tam jen klienti závislí na drogách a je jich tam maximálně kolem 15. Léčba je delší a efektivnější. Za agresi ho však bez pardonu vyloučí odkudkoli. Jak je to v současnosti s čekací dobou na metadon vám nepovím, ale tady máte kontakty a váš známý si tam může zavolat a informovat se. Praha 2, Substituční jednotka při odd. pro léčbu závislostí Všeobecné fakultní nemocnice Substituční léčba-metadon Apolinářská 4, Praha 2, 128 00 telefon: 224 968 216 fax: 224 968 225 MUDr. Jaroslava Skřivánková http://www.abstinence.cz Praha 1, Centrum metadonové substituce, Drop-In, o.p.s. Substituční léčba-metadon Ve smečkách 8, Praha 1, 110 00 telefon: 224 810 197 MUDr. Zdeněk Veselý http://www.dropin.cz Ideální by bylo, kdyby navštívil kontaktní centrum a objednal se na předléčebné poradenství. Během několika sezení mu tam pomohou s rozhodováním, který druh péče by pro něho byl nejvhodnější a nástup do zvoleného zařízení mu pomohou zprostředkovat. Terénní poradenské služby pro rodinné příslušníky SANANIM neposkytuje, ale provozuje zařízení specializované na pomoc této cílové skupině. Zde máte kontakt na něj. Poradna je kousek od Váckaváku. Pokud jsou jeho prarodiče imobilní, mohou využít alespoň telefonické poradenství. Café Therapy, Školská 30 110 00 Praha 1 Telefon: +420 739 268 527 +420 284 824 234 Fax: +420 284 824 235 Email: ctrnacta@sananim.cz Přeji vám hodně štěstí a hezký den. TN.