Karolína
Moje kamarádka,které bude teď 17 bere pervitin.Začalo to někdy na podzim,dává si zhruba jednou za dva týdny.Tvrdí,že sice nejde odolat,ale i když měla větší obnos peněz za drogu jej neutratila,ptám se tedy kdy muže propuknout závislost,jak se pozná,že už je s drogou určitý problém...

Odpověděl:
Dobrý den, předpokládám, že tušíte, co dostanete za odpověď ;-). Problém s drogami může přijít kdykoli a nemusí to být závislost. Může to být předávkování, konflikt se zákonem, s drogovým podsvětím, zdravotní nebo psychické komplikace... Pervitin je tvrdá droga a jako taková s sebou nese značná rizika, závislost je jen jedním z nich. To, že je člověk závislý, však sám na sobě pozná až jako poslední. Teprve tehdy, když už mu to okolí značnou dobu signalizuje. Nástup závislosti přitom bývá velmi plíživý. Vaše kamarádka by se měla velmi rychle s pervitinem rozloučit, dokud je ještě čas a vy se snažte zachovat "sebezáchovně" a do ničeho se nenamočit. Pokud vás napadne kamarádku zachraňovat, neskočte jí na to, že jí nemůžete rozumnět, dokud to sama nezkusíte. To je věta, kterou dříve či později uslyší každý, kdo se snaží pomáhat někomu, kdo o pomoc ještě nestojí ;-). Přeji vám hezký den, a bude-li třeba, napište. TN