Tramal
Skipy
Dobrý den, v letech 2008-2009 jsem byl závislý na hypnoticích a benzodiazepinech.Koncem roku 2009 jsem ukončil 3měsíční léčbu závislosti.Nyní jsem cca 10 dní v kuse užíval Tramal v množství cca 10tablet/100mg denně (kvůli úporné bolesti-nechci jít do detailu).Lék jsem si opatřil sám. Je to cca 4-5 dní kdy jsem zcela přestal.Mám bolesti břicha, průjem, trpím nespavostí.Mám dvě otázky-1.jsou to abstinenční příznaky? 2.Kdy to přejde ? Hlavně ta nespavost...nikdy před touto 10denní epizodou jsem opiáty neužíval.Děkuju.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, s největší pravděpodobností se opravdu jedná o abstinenční příznaky. Všechno tomu nasvědčuje. Bolesti a zažívací potíže by měly zmizet pár dní po vysazení, potíže se spánkem mohou trvat ještě i pár týdnů. Dotaz jste psal již před nějakou dobou (za naše zpoždění se omlouvám), počítám tedy, že už by všechno mělo být v pořádku. V každém případě bych nedoporučovala řešit to jakýmikoli dalšími léky, kdyžtak si pomožte jen bylinami (např. meduňkou) nebo se poraďte s lékařem. Vzhledem k tomu, že se Vám závislost na lécích opakuje, případné nasazení silnějších léků v budoucnu bych vždy, být Vámi, dělala až po poradě s odborníkem.