Partner je alkoholik
Jaja
Dobrý den, nevím jak dál a jak partnerovi, který je alkoholik pomoci. Máme malé děti, do té doby dokázal svou závilost omezit,mylně jsem se domnívala, že zodpovědnost změní jeho postoj. Nyní mám ale pocit, že ztratil zájem o vše,léčit se nechce,nepřipouští si žádné starosti.Jak mu mohu pomoci, i když evidentně já jsem ta poslední, kterou by chtěl poslouchat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, pokud závislá osoba nevidí svůj problém s konzumací alkoholu ( popř. jiných nelegálních drog ) jako problém, je to zpravidla hodně těžká situace a zatěžuje především blízké a rodinu. Chápu, že je tato situace pro Vás zřejmě velmi náročná, obzvlášť když máte malé děti. Nejrozumějším řešením v tuto chvíli vidím návštěvu odborného zařízení nejdříve pro Vás, kde se můžete poradit jak vhodně nadále pokračovat v komunikaci s manželem, jaká nastavit doma pravidla a jak třeba i muže lépe motivovat k tomu, aby i on sám nějaké odborné zařízení navštívil a nechal si pomoci. Také si zcela uprímně myslím, že i Vy byste si v takto náročné situaci zasloužila podporu. Nemusíte se ničeho obávat, plno partnerů nebo jiných rodinných příslušníků využívá poradenských služeb, která odborná zařízení zabývající se léčbou závislostí též poskytují. Když napíšte, která větší města jsou Vám dobře dostupná, můžeme Vám vhodný kontakt doporučit. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.