je ještě vůbec šance?
Ali
Dobrý den, Můj manžel je závislý na pervitinu.Před 4 lety užíval zhruba třičtvrtě roku,nejprve šňupal-občas a vystupňovalo se to do stabilního njekčního užívání,v té době už nebydlel doma.Přišel o práci,začal páchat trestnou činnost,udělal velké dluhy.Po té ho zavřeli,byl dva roky ve výkonu trestu a dalších 14 měsíců v ústavní protitoxikomanické léčbě ve věznici v Opavě.Já jsem s manželem v té době opět navázala kontakt a před dvěma měsíci se vrátil domů.Byla jsem přesvědčena,že by si drogu už nikdy nevzel.Před 5 dny to však udělal./Dva měsíce po propuštění/Po 3 denním užívání,kdy vůbec nepřišel domů tvrdí,že s tím opravdu končí,že udělala chybu,ať mu dám šanci.......má nařízen dohled probační a mediační služby,kterého je podmínkou jeho abstinence.Chci se poradit,myslíte,že mám neprodleně Probační službu kontaktovat a informovat?Je vůbec nějaká šance,že by opravdu definitívně přestal?Jsem z celé situace naprosto zoufalá .Děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že váš manžel má určitě šanci trvale abstinovat. Bylo by ale rozumné, aby byl v kontaktu s nějakým odborným zařízením, které se specialzuje na ambulantní doléčování. Určitě by to bylo ku prospěchu i ohledně dalšího vývoje v jeho odsouzení. V tom, zda máte informovat Probační a mediační službu, se budete muset rozhodnout sama. Ze zákona takovou povinnost jako manželka nemáte. Otázkou také je, jak by ke zprostředkované informaci o jednorázovém selhání (tedy předpokládám z toho, co píšete, že se jednalo o jednorázový relaps), pracovník PMS přistupoval a jaké by byly jeho další kroky. Určitě by bylo nejrozumější, pokud to manžel s tou abstinencí myslí skutečně vážně, motivovat ho k vyhledání odborné pomoci. Když se ještě ozvete a napíšete, jaká větší města jsou vám a manželovi dostupná, mohu vám vhodné zařízení doporučit. Navíc si myslím, že ani pro vás to teď není úplně jednoduchá životní situace a možná by i vám byl kontakt s poradenským centrem přínosem a pomocí, abyste vše zvládala co nejlépe.