urgentní
Jany
předem se omlouvám za gramatiku- prosím pomocte nechci jít do léčebny kvůli své přítelkyni snaží se mne z toho tahat po dvou a půl letech (aplikace:šnupání,kouření přez alobal či žárovku) ale marně vždy se naskytne příležitost přesto že sám v sobě si už říkám ne už dost dlouho chtěl jsem už ten muj nezdařený život ukončit volal na linku bezpečí apod. ale zatím nic chci nějakou radu pomoct co mám dělat nejraději bych šel a všechny ty vařiče nahlásil aby tu nebylo nic chci to mít ze sebe pryč a žít krásný vztah s mojí přítelkyní je nám spolu nádherně ale ten pervitin to kazí jinak má přítelkyně je skvělá díky ní chci prosím dejte mi nějakou cestičku k mému vítězství chci vyhrát už to v sobě držím moc dlouho ale bojjím se že ta druhá osoba a nebo tělo to pořád chce ale já ne vážně ne prosím poraďte co nejdříve děkuji ...... právě dnes jsme se pohádali a dali si pauzu s přítelkyní a já chci být s ní je mi bez ní na nic miluju jí a je mím vrcholem chci dosáhnout té špičky ledovce prosím!!!!!!...... děkuji moc těším se na odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, chápu, jak těžké období nyní prožíváte, ale na druhou stranu, možná díky tomu, se u Vás nastartovala potřeba situaci s pervitinem řešit. Je dobře, že si uvědomujete problémy, které Vám pervitin v životě způsobuje, je také dobře, že jste se rozhodl užívání pervitinu ukončit a vyhrát nad ním a do třetice je velmi dobré, že máte motivaci ve vztahu s přítelkyní. Z Vašeho dotazu mám ale pocit, že po nás chcete poradit nějaký velmi rychlý a spolehlivý návod na abstinenci, který by navíc od Vás nevyžadoval mnoho práce. Asi Vás zklamu, ale cesta k abstinenci často není ani rychlá a ani snadná – vyžaduje od dotyčného velké odhodlání, úsilí a přemáhání. Užíváním pervitinu vzniká psychická závislost, která se projevuje mimo jiné právě tím, co popisujete - pocit, že drogu si musíte vzít, i když nechcete - s touto závislostí se můžete potýkat ještě poměrně dlouhou dobu poté, co „to budete mít ze sebe pryč“. Za Váš nezdařený život nemůže ani samotný pervitin, ani příležitost a ani vařiči – ale Vy sám a proto také jedině Vy sám máte možnost svůj život změnit, nikdo to za Vás udělat nemůže. Pokud Vaše snaha přestat je, jak píšete, marná, pak bude pravděpodobně tou pravou cestičkou k vítězství nějaký typ odborné pomoci. Vyhledejte ve Vašem městě či v okolí nejbližší kontaktní centrum a popovídejte si zde o své situaci – mohou Vám zde poradit jaké možnosti řešení problému máte, mohou Vám případně doporučit vhodný typ léčby, který já takto přes internet nemohu odhadovat (vedle pobytové léčby, které se tak obáváte, existuje i ambulantní léčba, která mnohem méně zasahuje do plnění denních povinností), mohou Vás zde informovat o tom, jak taková léčba probíhá a případně rozptýlit Vaše obavy, které ohledně pobytové léčby v léčebně máte. Všechny služby v tomto zařízení jsou nezávazné, bezplatné a mohou být i anonymní. Takže nic neriskujete a k ničemu se návštěvou zde nezavazujete. Když mi napíšete, kde bydlíte, ráda Vám kontakty na vhodná zařízení pošlu. Přeji Vám hodně síly a držím Vám palce.