komunita
Dave
Dobrý den, byl jsem nedávno propuštěn z PL Opava s diagnosou F601,kvůli nedostatku místa a psychiatr mi doporučil,ať si najdu nějakou komunitu,nebo podobně.Můžete mi poradit,kde se mám obrátit. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dobře, že píšete. Předpokládám, že vzhledem k tomu, že vám byla psychiatrem doporučena léčba v komunitě, domnívám se, že mimo vámi uváděné diagnózy řešíte i problém závislosti. Nepíšete sice, jak dlouho ani jakou drogu/drogy jste užíval, ale běžný postup je, že v případě zájmu o léčbu v některé terapeutické komunitě se zájemce spojí s Kontaktním centrem pro uživatele nelegálních drog ( káčko ) a vše ostatní a potřebné řeší s pracovníkem káčka. Netuším odkud pocházíte, ale uvedl jste Opavu, předpokládám, že je Vám dostupná, napíši níže kontakt na káčko tam. V případě, že jste odjinud, napište ještě jednou a uveďte region nebo se podívejte na internetu na www.drogy-info.cz rubrika mapa pomoci. Pracovník káčka Vám pomůže zprostředkovat nástup do některé komunity. Nezapomeňte zmínit Vámi uvedenou diagnozu i pracovníkům káčka, je to velmi důležitá informace při výběru vhodné komunity ( vzhledem ke zmíněné diagnoze bych doporučila TK Sejřek ). Je zapotřebí napsat žádost a životopis a také se nechat zařadit do tvz. pořadníku žadatelů, to vše se provádí přes Kontatktní centra, které mají přehled o aktuálních volných místech atd.. Díky nízké kapacitě ( v komunitě cca 15 klientů ) se ve velké většině případů musí na možnost nástupu čekat. Nechci Vás tímto, ale odradit, léčba v terapeutických komunitách bývá délkou pobytu, přístupem ke klientům i formou léčby k řešení drogové problematiky myslím nejúčinější. Obzvlášť, když na pobyt v TK je navázáno vhodným doléčovacím programem, je šance na úspěšné zvládnutí tohoto problému mnohonásobně vyšší. Krizové A kontaktní centrum ,,Pod slunečnicí" Hradecká 16 Opava tel : 553 718 487 PHDr. Alena Nyklová P.S. spojte se s káčkem co nejdříve. Pokud kontakt nebude vyhovovat klidně znova napište ( i v případě, že by Vás ještě něco zajímalo ). Přeji hodně štěstí na cestě za abstinencí, držte se. M.K.