První příznaky závislosti na alkoholu
iv
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se dá zabránit tomu, aby se člověk závislým vůbec stal?Všude se dočtu jen jak léčit člověka už závislého, ale jak předejít tomu, aby se jím vůbec stal,pokud si uvědomuje, že pije moc často, ale nutí ho to a neví jak tomu zabránit? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, pokud dotyčná v současné době pije více "než-li je zdrávo", uvědomuje si to, ale neví jak tomu zabránit, je zřejmé, že s největší pravděpodobností se nějaká forma závislého chování začala projevovat. Přes internet se míra pokročilosti závislosti hodnotí velmi špatně, k tomu je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor. Tážete se, jak závislosti zabránit. Nejrozumnějším řešením je hned, jakmile se prvotní známky závislosti objeví, je řešit s odbornou pomocí a nečekat až se závislost rozvine se všemi dalšími úskalími, kterých je pak opravdu mnoho. V tomto případě, který jste uvedla, je velmi dobré, že si dotyčná osoba svůj problém uvědomuje. Toto je vždy úplně základním krokem k nějaké pozitivní změně, bez kterého to nejde. Závislost se dá poměrně dobře léčit v momentě, když je závislá osoba motivována a ochotna spolupracovat. Jestliže nevnímá svůj problém jako problém, je to pak velmi těžké. Doporučila bych Vaší známé, aby neotálela a co nejdříve se spojila s odborníkem na léčbu závislostí a byla s ním v pravidelném ambulantním kontaktu. I vzhledem ke skutečnostem, které jste uvedla ve skryté poznámce, bych toto viděla jako jediné možné rozumné řešení, jak předejít opravdu velkým problémům. Zkuste s ní promluvit nebo jí nechte přečíst tuto odpověď. Když budete potřebovat, můžu Vám nějaké vhodné zařízení doporučit ( stačí pouze napsat jaká větší města jsou Vám dobře dostupná, kvůli snadnějšímu vyhledávání vhodných kontaktů ). Zatím se mějte hezky a napište. M.K.