drogy
kastan 1966
prosím o informaci jak mohu u syna zjistit přítomnost na drogy - test na THC v moči byl podle nás pozitivní, ale on tvrdí že nic nikdy nebral. děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, uvádíte, že podle Vás byl test pozitivní, neuvedli jste však o celkové situaci a důvodech vašeho podezření žádné podrobnosti. Pokud jste provedli volně prodejný orientační test z moči a syn s výsledkem testu nesouhlasí, můžete pro jistotu nechat udělat test v toxikologické laboratoři, který je 100% spolehlivý. U detekčních volně prodejných testů se uvádí 97% spolehlivost, nelze tedy vyloučit, že váš syn má pravdu a výsledek testu vykazoval falešnou pozitivitu. Test v laboratoři, ale není úplně levná záležitost, detekce jedné látky stojí 487,-Kč ( např. THC 487,-, THC + pervitin 2x 487,- ). Ústřední toxikologická laboratoř Ke Karlovu 2 ( areál Dětské kliniky, budova A, 1.patro ) Praha 2 tel : 224 967 188 V případě, že nežijete v Praze lze vzorek moče na uvedenou adresu zaslat poštou + žádanku od lékaře, výsledek je pak zaslán k lékaři, který žádost vystavil a u něj se i provádí úhrada. Vždy rodičům doporučujeme, nežli s testováním začnou, nejdříve se poradit s odborníkem a podrodněji osobně probrat situaci. Testování vám neřekne více než to, zda byla či nebyla v poslení době užita nějaká konkrétní droga, nic Vám to nevypoví o celkové situaci a případném rozsahu problému. Také je myslím dobré se předem připravit na obě možné varianty výsledku testu a promyslet další vhodný postup. Když mi napíšete, která větší města jsou Vám dobře dostupná, můžeme Vám vhodné zařízení doporučit. Tyto poradneské služby pro rodiče jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.