muzeme jeste syna zachranit
PAZIK
dobry den,prosím o radu jak dostat 22leteho syna do lecebny.Nas syn bere drogy ,hraje automaty ,pije.Bohužel to nechce přiznat lže .Nema o nic zajem nechodi do prace,nedba o sebe uz tyden chodi v jednom oblecení.Jsme zoufalí ,vyhodili jsme ho z domu,bydlel tyden u babicky ale i tam to neslo.Chodil si domu jak se mu chtelo.Spal po kamaradech ,a ted uz jen nekde na madrackach.Dnes jsme zjistili ze dal do zastavarny notebok.Je strasne podrzdeny ,zlí,kdyz jsme mu řekli aby se sel lecit ze bere dgogy jen se nam vysmal.Manzelovi vzal peníze.Jsem uz uplne na dne.Byl to hodny kluk plny zajmu a ted je z nej troska.Nevim jak dal.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že jste z takové situace "na dně", jak píšete. Váš syn je však dospělý a pokud mu takový život vyhovuje a nechce nic měnit, těžko ho k tomu donutíte. Co však udělat můžete, je, že ho v takovém životním stylu nebudete podporovat. Tedy nedávat ani mu nepůjčovat peníze, neposkytovat mu doma žádný servis (jídlo, praní prádla atd.) a také jasně stanovit, kdy a za jakých okolností může přijít domů (např. pouze ve vaší přítomnosti a střízlivý). Dejte mu najevo, že jeho samotného neodmítáte, ale odmítáte to, jak se nyní chová a že máte právo nenechat se jím zneužívat. A naopak, že v případě, že se začne léčit a abstinovat, můžete se dohodnout na nějaké formě pomoci. Většinu závislých k léčbě přinutí až ta spousta problémů a nepříjemností, které si v životě díky své závislosti nadělali. Domnívám se, že ve vaší situaci by bylo nejrozumější zajít si o tom, jak dál pokračovat, promluvit někam osobně. Takovéto problémy se po internetu řeší obtížně a navíc jistě potřebujete i podporu pro sebe, abyste takové nelehké období zvládla co nejlépe. Většina Kontaktních center pro uživatel drog poskytuje pomoc a poradenství také rodičům a blízkým závislých. Služby jsou zde bezplatné a lze je využít i anonymně. Seznam kontaktních center s vyhledávání dle regionů najdete na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci. A nebo můžete ještě napsat kde bydlíte a my vám někoho doporučíme. Přeji hodně sil.