alkoholismus
neuroleptix
Dobry den! Tak zase pisu. Objevil jsem analgetikum s tlumivym ucinkem, ktere mi skvele ulevi od abstinencnich priznaku po vysazeni alkoholu.Jmenuje se to tralgit 100mg. Kdyz prijde abstak, polknu 4 tablety a dostavi se uleva. Vetsinou potom cely abstak prospim. Kdyz se pak probudim, citim se normalne. Chtel jsem se zeptat, jaka nese jednorazove uziti 400mg tralgitu rizika? Napise mi ho lekar, pokud mu reknu ze to chci na vysazeni alkoholu? Ten lek neni volne prodejny a na black trhu prehnane drahy. Zkousel jsem jeste diazepam, ale mam po nem vypadky pameti a jsem po nem takovy pomateny. Ten tralgit sice take zpusobuje jiste omameni, ale oproti diazepamu, jsem schopnej na nem normalne fungovat. Vysazovani alkoholu je pro me peklo jak po psychicke tak po fyzicke strance. Tu zimnici, nespavost a poceni bych jeste zkousnul, ale ty zvukove halucinace a zachvaty panicke uzkozti jsou k nevydrzeni. Ty leky pomahaji. Vim, ze me budete radit leceni, ale ja se toho bojim. A myslim, ze je muj alkoholismus nelecitelny. Piju od 12!let, je mi 28 a mam za sebou i solidni drogovou karieru (THC, MDMA, LSD, nitrozilne Pervitin) Psychiku mam na dne. Deprese me provazi na kazdem kroku, jsem paranoidni - strizlivy nemohu mezi lidi, jsem zavreny v byte s dusevne nemocnou kamaradkou o kterou se snazim pecovat. Tak piju abych alespon na chvilku nemyslel na vsechny ty problemy. Mohl bych o tom jeste dost psat, ale myslim ze to uz staci... S pozdravem Toman

Odpověděl:
Dobrý den, tralgit je silný lék proti bolesti opiátového typu. 400 mg je uváděno jako maximální denní dávka v lékařsky indikovaných případech s tím, že však musí být rozdělena do 3 až 4 dílčích dávek. Jednorázové užití tedy rizikové je, obzvláště v případě kombinace s jinými tlumivými látkami/léky a samozřejmě také alkoholem (i zbytkovým). Tlumivý efekt se násobí. Navíc si takto přivodíte nejen závislost na alkoholu, ale i na opiátech, která si s tou alkoholovou nikterak nezadá. S ohledem na rizika vám tralgit žádný lékař na "domácí léčbu" alkoholových absťáků nenapíše. Nevím, z čeho usuzujete, že je váš alkoholismus neléčitelný, v tomto bych si vám dovolila oponovat. Závislost na alkoholu lze úspěšně léčit i v případech, kdy dotyčný pil ještě déle. Z toho, jak svůj současný život popisujete, se trochu bojím, že se z toho sám jen těžko vymotáte. No, nutit vás do léčby samozřejmě nikdo nemůže, to je skutečně na vás. Ale z vašeho dotazu tak nějak cítím, že těch problémů je na vás opravdu hodně a s ohledem na to, co píšete na konci, se domnívám, že byste je možná byl ochoten i někomu sdělit, "vypovídat se". Co třeba pro začátek nějaká forma ambulantní odborné pomoci? Zkuste o tom ještě pouvažovat a buďte na sebe v rámci možností opatrný.