Amálka
Dobrý večer§ Na můj "problém" odpovídala pí. Markéta Kordová a tímto bych ji chtěla poděkovat za podporu a upřímnost! Ptala jste se jestli jsem se někde léčila..........ne , vše jsem tak nějak zvládla! Měla jsem dost fyzicky náročné povolání..........a pak velmi chtěné těhotenství! Bydlím asi 20 km od Ostravy , vím jen že je zde léčebné centrum na ulici Cihelní? V začátcích kdy to bylo velmi "kruté"jsem uvažovala něco navštívit , ale nějak nebyl čas, práce , přítel , pes náročný na pohyb, a opravdu fyz. náročná práce takže jsem padla do postele a spala! Je pravda ,že sny už nemaj takovou intenzitu ,ale stačí vidět zprávy v televizi nebo nějaký film s touto tématikou(raději se odmítám koukat )a je to tu! Opravdu děkuji za odpověd a přeji hezký večer Amálka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, nejdříve bych Vám chtěla poděkovat za Vaše díky, zpětná vazba vždy potěší. Jinak mně nezbývá, než-li Vám znova pogratulovat, jak jste to vše i přes náročnost situace dobře zvládla. Nicméně bych vám ráda připomenula, že s odbornou pomocí by se Vám tyto nepříjemné "záblesky" připomínající Vám Vaši minulost, zvládaly mnohem lépe. Psala jsem Vám to i v předešlé odpovědi, abstinujete poměrně dlouho, nemusíte se obávat, že byste musela někam intenzivně docházet, tak jako se dochází, když se závislá osoba ambulantně léčí. Myslím, že by ve Vašem případě bylo dostačující 1x či 2x do měsíce si s pomocí terapeuta o některých věcech pohovořit. Chápu, že máte zřejmě plno povinností, ale některé záležitosti by si člověk měl v sobě raději vyřešit a zpracovat ( to se zpravidla děje v období, kdy je závislý v léčbě ), nicméně, když se o to teď pokusíte, určitě budete budete v budoucnu mnohem spokojenější a odolnější vůči jakékoli připomínce z Vaší minulosti. Je to samozřejmě na Vás a na Vašem rozhodnutí, pouze Vám doporučuji to, co víme, že zpravidla dobře funguje. Napíši Vám kontakt na Doléčovací centrum, nemusíte se obávat, těchto služeb následné péče využívají pouze osoby co již abstinují. Veškeré služby jsou bezplatné. Tak o tom popřemýšlejte. Doléčování a následná péče - Renarkon Mariánskohorská 1328 / 29 Ostrava - Moravská Ostrava tel : 596 638 804 mob : 724-148 882 pí Iva Valášková P.S. mějte se hezky a držte se. S pozdravem M.K.