Krádeže doma
Markéta
Mám 17 letého syna. Již delší dobu doma bere peníze, za které si kupuje marihuanu. Schovávám si peněženku, ale jakmile ji někde zapomenu, hned něco zmizí. Sebral mi tak již několik tisíc. Nyní jsem zjistila, že mi ukradl veškeré zlato, včetně snubního prstýnku. Můžete mi prosím Vás poradit, jak mám tuto situaci řešit? V září mu bude 18 let, jsme z Brna. Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, opakované krádeže Vašeho syna jsou závažným problémem, který je třeba neodkladně řešit. Nepíšete nic o tom, jak syn funguje doma či ve škole nebo jaká je Vaše rodinná situace a je proto obtížné konkrétněji odpovědět. Doporučuji Vám tedy navštívit Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti, Sládkova 45, 613 00 Brno, tel.: 548 526 802, e-mail: sladkova@pppbrno.cz a poradit se zde o tom, jak situaci se synem řešit. Toto zařízení se specializuje nejenom na problémy s užíváním návykových látek, ale také na problémy v ostatních oblastech (škola, vztahy, psychika) a nabízí celou řadu služeb – jak pro experimentátory a uživatele návykových látek, tak také pro rodiče a celé rodiny. Více informací o tomto zařízení si můžete najít na www.poradenskecentrum.cz . Další možností je kontaktovat Kontaktní centrum Drug azyl, Podané ruce, o.s., Vídeňská 3, Brno, 639 00, telefon: 543 249 343, http://podaneruce.cz. Toto zařízení také nabízí kromě služeb pro uživatele návykových látek poradenství pro rodiče. Informace o tom, jak přistupovat k dítěti, které má problémy s užíváním návykových látek si můžete vyhledat na adrese www.odrogach.cz v rubrice Rodiče. Přeji Vám, aby se Vám dařilo situaci úspěšně zvládat. Mějte se hezky.