syn
Nevim
Dobrý den, můj syn začal o prázdninách kouřit marihuanu tvrdí, že toho nechá jenže já mám pořád obavu a tak prosim o radu jak postupovat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, nepíšete moc podrobností, takže je obtížné Vám dát úplně konkrétní odpověď. Nevím, kolik Vašemu synovi je, jak jste zjistila, že marihuanu kouří, zda s kouřením marihuany souvisí nějaké další potíže (např. ve škole)... V tuto chvíli by bylo asi vhodným řešením navštívit poradnu přímo pro rodiče nebo odborné zařízení specializované na drogovou problematiku - osobní pohovor, kde můžete Vaši současnou situaci více rozebrat, se mi zdá jako nejrozumnější řešení. Můžete se poradit o dalších vhodných krocích a také jak případně Vašeho syna motivovat k tomu, aby i on nějaké zařízení sám navštívil. Nikdy nelze podat jednu universální odpověď, která je aplikovatelná pro všechny rodiny, proto je mnohem výhodnější vše probrat osobně, dle Vaší konkrétní situace. Když napíšete, jaká města jsou Vám dobře dostupná, mohu Vám doporučit vhodný kontakt. Nemusíte se ničeho obávat, plno rodičů využívá poradenských služeb pro rodinné příslušníky, jsou to služby bezplatné a lze jich využít nezávazně i anonymně. Nebojte se a napište. Zatím se mějte hezky. M.K.