Kely
Dobrý den.chtela bych se zeptat.užívam pervitin (nosem) asi rok a pul nepravidelně.nemam potřebu drogu vyhledavat,ale pokud mi je nabidnuta nedokažu rict ne.jsem opravdu zavislá?Chtěla bych stim skoncit mela bych navstivit lekaře nebo to muzu zvládnout sama?dekuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, skončit s užíváním pervitinu je bez ohledu na to, zda jste či nejste závislá, správné rozhodnutí. To, zda se u Vás jedná o závislost, takto nedokáži posoudit – mezi příznaky závislosti obecně patří silná touha užívat návykovou látku, potíže v kontrole užívání – pokud jde o začátek, konec anebo o množství užívané látky, zvyšování dávek, postupné zanedbávání jiných potěšení a zájmů ve prospěch užívané látky, užívání i přes jasný důkaz škodlivých následků, odvykací stav. Skončit s užíváním pervitinu je teoreticky možné bez odborné pomoci (vzhledem k tomu, že na pervitinu vzniká psychická závislost a nikoliv fyzická závislost, projevující se při odvykání nebezpečnými abstinenčními příznaky), ale s odbornou pomocí mnohonásobně zvýšíte šanci na trvalou abstinenci. Neboť začít abstinovat neznamená pouze vyčistit organismus od návykové látky, ale obnáší to také práci na změně životního stylu, který s užíváním této látky souvisel (přátelé, zábava, relaxace, řešení stresových situací, apod.). Doporučuji Vám proto navštívit zařízení pro uživatele drog (většinou se jedná o kontaktní centrum) a poradit se zde o vhodném léčebném programu. Nemusíte se ničeho obávat – služby v těchto zařízeních jsou nezávazné, bezplatné a mohou být i anonymní. Pokud budete mít zájem, napište, kde bydlíte a já Vám kontakty ráda vyhledám. Držím Vám palce a ať všechno dobře dopadne! Mějte se hezky.