THC
Angel
Dobrý den, můj dotaz se týká marihuany. S mým přítelem jsem 2 roky a je mu 25 let a od 18 let "hulí" marihuanu. Já jsem zásadně proti tomu a mám k tomu velký odpor. Do budoucna bychom se chtěli vzít a mít spolu děti, ale bojím se toho, že když hulí už tak dlouho, že děti by nemusel ani moct mít. Dříve hulil skoro každý den a od té doby, co jsme spolu to značně omezil a před půl rokem mi dokonce slíbil, že s tím skončil úplně. Po třech měsících od té doby co skončil jsem chtěla, aby si udělal test(z moči), abych měla jistotu, že s tím opravdu skoncoval. Test mu vyšel negativní. Poté si jednou zahulil, sám se mi přiznal a řekl, že mu to už ani nechutnalo, že se mu udělalo špatně a nebude v tom pokračovat. Jenže teď jsem u něho našla sklo na hulení, ale samozřejmě zapíral, že nehulí a tvrdí mi, že ho našel v pokoji když uklízel a chtěl ho vyhodit a řekl mi, že si klidně udělá test, abych se přesvěčila, že nehulí, jenže bych musela zase počkat 3 měsíce od té doby co hulil naposledy a proto bych se vás chtěla zeptat, jestli existuje třeba i jiný test např. ze slin? A jak dlouho se marihuana ve slinách drží? A ještě bych ráda věděla, jak velké je riziko, že bychom nemuseli mít jednou děti, když užívá trávu tak dlouho. Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to, jestli bude Váš partner mít v budoucnu potíže s plodností my bohužel přes internet těžko zhodnotíme. Některé zahraniční studie uvádí v případech dluhodobé a intenzivní konzumace THC sníženou pohyblivost spermií, ale v případě abstinence by se stav měl upravit. Pokud by tedy u vás v budoucnu nastaly problémy s otěhotněním, doporučuji obrátit se na příslušné specializované zdravotnické zařízení. Co se týče testování, THC-účinná látka marihuany, je prokazatelná v moči v rozmezí 1 - 30 dní, vyjímečně i déle, závisí především na intenzitě předešlé konzumace. Pri občasné konzumaci je detekovatelná cca do 14 dní ( po jednorázovém užití tedy nemusíte čekat 3 měsíce ). Detekcí z krve je prokazatelná do 14 dní, při občasné konzumaci cca do 10 dní. Detekce ze slin je totožná z detekcí jako u krve. Kdybyste měla zájem se o Vaši konkrétní situaci osobně poradit, můžete využít poradenských služeb pro blízké osoby, které specializovaná zařízení zabývající se nealkoholovými drogami též nabízí. Jde o bezplatné služby, které se dají využít i anonymně. Možná by bylo rozumné si o problému marihuany ve vašem vztahu promluvit s někým nestranným, kdo se na takovou problematiku specializuje a zkusit se zamyslet i nad jinými možnými postupy, než je kontrola partnera testy. To do dospělého vztahu úplně nepatří a může ho v dlouhodobé perspektivě negativně ovlivnit. Když napíšete, která města jsou Vám dobře dostupná, můžeme Vám vhodný kontakt doporučit. Zatím se mějte hezky. M.K.