Dana
lehký třes rukou moje 30-letá dcera se ráda občas napije. Před 4 lety se vrátila z USA, kde žila s narkomanem. Prý jak poznala, že bere drogy, odešla od něho. Momentálně žije sama. Zajímalo by mě, zda pokud by brala nějaké drogy, zda by se to projevovalo třesem rukou. Má také pozměněnou jakoby "hrubší psychiku". Reaguje převážně podrážděně. Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, třes rukou může souviset s nadužíváním alkoholu, s užíváním drog, ale může mít i řadu zdravotních příčin. Zkoušela jste si s dcerou o tom promluvit? Chápu, že vás to může znepokojovat, ale situace vaší dcery se z několika stručných informací na internetu bohužel odhadnout nedá. Zkuste se jí zeptat, zda nemá nějaké problémy a že si o ni děláte starosti. Uvidíte, jak bude reagovat, co vám odpoví. Pokud však s vámi odmítne komunikovat, těžko ji k tomu můžete nutit, je dospělá a jestli jsem to správně pochopila, ani s vámi už nebydlí. Kdybyste si chtěla o problémech, které vás trápí, promluvit osobně s někým, kdo se na pomoc a poradenství tohoto druhu specializuje, dejte vědět region, můžeme vám poslat kontakt. Je pochopitelné, že si o dceru děláte starosti, i když je dospělá.