Rivotril
Khacza
Dobrý den Trpím depresemi a lékař mi předepsal rivotril( a eliceu) Bohužel jsem si přečetla docela dost diskuzí,informaci a podobně o tomto léku(rivotrilu) a docela mě to vyděsilo( závislost na léku ,abstinenční příznaky..) je možne vysadit tento lék? A také jsem se chtela zeptat jak je to s tímto práškem v kombinaci s alkoholem ,co může vyvolat? předem děkuji za odpověd

Odpověděl:
Dobrý den, rivotril patří mezi benzodiazepiny, které při dlouhodobém užívání mohou způsobit vznik závislosti. Podrobně zpracované informace, na které se ptáte + řadu dalších naleznete na těchto stránkách zde: http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=6 a zde http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=55 Své obavy bych na vašem místě konzultovala s lékařem, který vám medikaci předepisuje. Víte, myslím že pro předepsání rivotrilu měl nepochybně důvody. A je třeba zvažovat nejen riziko závislosti, které při dlouhodobém užívání hrozí, ale také zdravotní obtíže, které k této medikaci vedly, a jejichž návrat případně zhoršení by při vysazení mohly hrozit. A o tomto se můžete nejlépe poradit se svým lékařem, který zná vaši diagnózu a je schopen váš stav posoudit. Ohledně kombinace s alkoholem - vše je popsáno ve výše uvedených rubrikách. Takže jen ve stručnosti - alkohol i benzodiazepiny jsou tlumivé látky, rizika při kombinaci se násobí, hrozí předávkování, útlum CNS a zástava dechu. Při dlouhodobé konzumaci vzniká jak fyzická tak psychická závislost na obou látkách.