Prosím naléhavě o pomoc
Lenu
Prosím naléhavě o pomoc. Můj kamarád si vzal domů svého bratrance. Ten je tam již měsíc bere prášky - zapíjí alkoholem. Již jednou ho odvezl někam do ústavu - tuším do Ostrova - kamarád je z Toužimi - zpč. kraj. On se však po dvou dnech vrátil opět k němu. Je už ve stavu zcela zmámeném - dělajíce velkou i malou potřebu na postel....Existuje nějaké řešení. Když se mu něco řekne - vyhrožuje, že se předávkuje.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, kamarád se ocitl v nepříjemné situaci, ale bohužel Váš dotaz je příliš stručný – při řešení této situace bude třeba zohlednit celou řadu dalších okolností , jako je např. bratrancova rodinná a sociální situace, jeho zdravotní stav – případně jeho psychiatrická diagnóza, důvod jeho počínání, důvod takto vstřícného počínání kamaráda vůči bratranci apod. Doporučuji tedy kamarádovi obrátit se např. na Občanské sdružení Res vitae, Blahoslavova 659/18, 360 09 Karlovy Vary, MUDr. Jiří Bartoš, eva.rv@volny.cz. Kamarád může v rámci tohoto zařízení využít telefonické krizové intervence na Lince důvěry (telefon: 353 588 080 po – pá 18.00 – 6.00 hod. následující den) nebo odborného sociálního poradenství (telefon:353 226 296). Také se může telefonicky obrátit na některou z dalších celorepublikově nonstop působících linek důvěry (Linka důvěry Centra krizové intervence 284 016 666, Linka důvěry RIAPS 222 580 697). V případě, že bratranec bude svým chováním ohrožovat sebe (sem patří i sebevražedné chování) či své okolí, je třeba aby kamarád zavolal rychlou záchrannou službu. Přeji brzké vyřešení této složité situace. Mějte se hezky.