krystof
Je mi 58 let. Dlouhodobě užívám Neurol jako lék proti úzkosti,mám ho předepsaný od psychiatra. Lék musím užívat neustále, přesto, že nejsem v situaci, ktará u mě vyvolává úzkost. Jsem na něm závislá. Užívám jednu tabletu 1 mg Neurolu denně. Chtěla bych ho přestat brát denně, ale jen v situaci, která u mě vyvolává úzkost. Lék užívám asi patnáct let. V minulosti jsem užívala i několik tablet denně. Chtěla bych vědět, je-li možné se závislosti v mém věku zbavit. V posledních letech jsem kromě psychiatra navštěvovala i psychoterapii, která mě dost pomohla. Bojím se , abych ve stáří díky Neurolu úplně "nezblbla". Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, vysazení léku, který dlouhodobě užíváte dle předpisu lékaře, by bylo pochopitelně nejvhodnější řešit s lékařem, který Vám jej předepisuje. Promluvte si s ním o tom. O postupném vysazení neurolu či o nahrazení tohoto léku jiným, který byste např. užívala pouze v případě akutní potřeby. V tomto Vám bohužel takto přes internet moc nepomůžeme. Netuším do jaké míry má Váš ošetřující lékař zkušennosti s léčbou závislostí, Vy uvádíte, že jste na léku závislá. V případě, že byste ráda navštívila lékaře - specialistu, který má zkušenosti i s léčbou závislostí, napište ještě jednou a uveďte větší města, která jsou Vám dobře dostupná, můžeme Vám vhodného lékaře v místě bydliště doporučit. Pracovat na zvládání úzkostných stavů s pomocí vhodně zvolené psychoterapie je určitě velmi dobré, možná by nebylo úplně od věci opět se k této formě pomoci vrátit v momentě, kdy léky začnete vysazovat, myslím, že to pro Vás bude velmi důležitá podpora. Zatím se mějte hezky. M.K.