Kvartální alkoholismus?
Viki
Dobrý den, mám dotaz, zda usuzuji správně, že se jedná u mého manžela o kvartální alkohlismus, když jedná následovně. Nepije často, většinou v průměru jednou za 14 dní, někdy i jednou za týden.Stává se však častěji, že pije dva dny v kuse, pije i sám doma v průměru 12 hodin. Je mu pak jedno, co pije, hlavně,že má přísun. Nikdy neví, kdy přestat, prostě tam, kde je alkohol nikdy neodmítne a myslím, žei takové akce rád vyhledává. Je pak agresivní, napadá nejem mě,ale kohokoliv jak slovně, někdy i fyzicky, ničí věci. Druhý den si dává tak 3 piva na srovnání a dělá se nic nestalo. když o tom začnu mluvit, co dělal,tak to otočí proti mně, že si za to mohu sama a že přeháním. S alkoholem prý problém nemá a nikam tedy na radu či léčení nepůjde. Plánujeme rodinu, avšak já se bojím, že by to špatně skončilo. Chová se takto od mládí, kdy začal pít. I jeho rodina se od něj již odvrací. Mám oprávněné obavy, že jde o druh alkoholismu, který může být nebezpečný??? Děkuji za pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dle Vašeho popisu manželova pití i odmítavé reakce k přijetí problému, by se dalo usuzovat, že problém s alkoholem Váš muž skutečně má. Pokud tento svůj problém nezačne řešit včas, může se frekvence jeho konzumace stupňovat a s nadužíváním alkoholu vždy, dříve či později, přichází další obtíže ( sociální propad, ztráta zaměstnání, ztráta rodiny, zdravotní problémy, atd. ). Nicméně, s odbornou pomocí a Vaší podporou by tento problém mohl úspěšně zvládnout v případě, že by i on sám cítil, že je zapotřebí tento problém řešit. Píšete, že se odmítá jít léčit či se poradit. Můžete to však prozatím udělat Vy. Většinou odborná zařízení, které se specializují na léčbu závislostí, nabízí ve svých službách i poradenství pro rodinné příslušníky, jelikož závislost v jakékoli formě je velkou zátěží i pro blízké osoby. Napište jaká větší města jsou Vám dobře dostupná a my se budeme snažit Vám vhodné zařízení doporučit. Zatím se mějte hezky. M.K. PS: V případě, že by byl manžel v opilosti agresivní a fyzicky vás napadal, můžete zavolat policii. Možná, že by si uvědomil, že to s jeho pitím není až tak bezproblémové.