pouze zpověď
BabyBox
Zdravím všechny kdo si to přečte...Nechci tady vypisovat nějaky nesmysly který nikoho nezajímaj jen se s vámi chci podělit o svuj krátký příběh... Dnes v noci sem celou noc nemohl usnout a nebylo to kvuli žádné droze ale kvuli mému svědomí které jako by se po x letech probralo k životu a chtělo mě pořádně zfackovat ! Dnes ráno sem mel nastoupit do nové práce ale jelikož nemam už 3 měsíce pojízdné auto musel sem si najít spojení autobusem do nedalekého města.. U toho začala moje dnešní dlouhá noc a přemýšlení kvuli kterému sem nespal a nejdu do prace...Ta situace v které se ted nacházím me donutila se vzpomínkami vrátit o 8 let do zadu a pokusit se pochopit proč sem dnes tam kde sem.Pred 8 lety mi bylo 15 let a vychazel sem základní školu s celkem dobrými známkami dostal sem se na školu na kterou sem chtel...Rodiče v tu dobu byli dost uspěšní podnikatelé a mě opravdu nic nechybělo ! spousta kamarádů,zábavy,holek,peněz,sportu !Přes to všechno V tu dobu už sem experimentoval s hulením a mel jednu malou zkušenost s čárou perníku...nikdo me do ničeho nenutil tenkrát sem se rozhodl sám z vlastní vůle chtel sem to proste zkusit abych vedel o čem to je...No a dál to šlo klasicky-v prváku už sem hulil první ligu a experimenty s pernikem se rozrostli na nekolikrát do půl roka..Do toho sem se potkal s LSD na kterym sem si na po třetí zažil takovou noc že už sem si to víckrát nevzal když nebudu počítat houbičky který sem mel tak 10-krát a vždy to bylo dost dobrý ale už je taky nikdy nechci ! S extází sem mel strach ale stejne sem jí taky na konec okusil...S kokainem sem se potkal pred rokem a díky bohu mě nijak zvlášt nezaujal takže sem ho mel jen parkrat... když to sečtu tak za posledních 8 let : perník,LSD,extáze,skéro,tabák a to vše proložený poctivým chlastáním ne jen o víkendech.Jo posledních 8 let byl pořádně dlouhej hodně dobrej mejdan kterej sem si užil ale doved me tam kde nechci být ! Už dávno nejsem ten sportovec nabitej vědomostma co mel spousty kamarádu, holek a peněz To všechno se postupně tech 8 let vytrácelo. Sem línej pohodlnej a radši než bych se snažil něco dokázat radši ubalim jointa. Opravdovejch kamarádů mi zbylo né moc jinak kolem sebe mam většinou faleš a přetvářku ale sem zvyklej i když to je podle me taky špatně.Energie do vážnýho vztahu se mi investovat taky moc nechce tak sem radši bez holky.Práce střídám už mam osmou za posledních 5 let.Až na skéro a alkohol sem do sebe tech drog moc nenacpal ale stačilo to k tomu aby mě to změnilo a dost negativně ovlivnilo muj život ! poslední rok se snažim přestat hulit a nechodit každej víkend chlastat ale zvyk je zvyk... Točim se v začarovanym kruhu a nemužu z nej ven a furt sam sebe do kola privádim k zbytečnejm problemum ktery mi pak o to vic berou chut se o neco vic snažit ! Chtěl bych za tim všim udelat TLUSTOU čáru a začít uplně znova na čisto ale je to hodně těžký ! Drogy mě změnili a já snima ted musim bojovat o to abych byl zase ten štastnej veselej kluk plnej života a chuti něco dokázat a dokazovat každej den.Mít druhou šanci a vědět o čem to je tak se drog nikdy nedotknu a věřim tomu že bych dnes byl v uplně jiné mnohem lepší situaci -byl bych spokojenej človek což s drogama nejde.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Vaše zpověď je velmi upřímná. Uvedl jste v textu dotazu "pouze zpověď"...možná, že ani žádnou odpověď na Vaše sdělení neočekáváte, možná ji ani nepotřebujete ( vlastně jste nepoložil ani jednu otázku ). Nicméně, ráda bych na Vaše psaní reagovala, jelikož Vaše sdělení může být jakýmsi "poselstvím" pro mnoho dalších, kterým se hlavou prohání stejné myšlenky jako Vám. Velmi přesně jste popsal vývoj + jednotlivé etapy Vašeho života. Období, kdy jste se při konzumacích cítil šťastný a užíval si je, až po dobu, ve kterou koketování s drogou často vyústí, asi bych toto období nazvala "dobou ztrát". Vy víte přesně, co Vám droga nabídla, také velmi dobře vnímáte, o co jste díky ní přišel. Váš náhled na Vaši celkovou situaci je objektivní a Vy si uvědomujete, že již nemá smysl si nic nalhávat. Dostal jste se do období, kdy již velmi dobře víte, jaká mají konzumace psychotropních látek úskalí a do jakých potíží člověka zavedou. Motáte se v kruhu a hledáte cestu ven. Možná ji teď Vy sám nevidíte, já ale ve Vašem psaní vnímám naději, jelikož Váš náhled toto vypovídá. Uvědomit si svůj problém je vždy prvním a také základním krokem, bez kterého se neobejde vykročení k nějaké pozitivní změně a ten krok jste teď Vy sám udělal. Záleží jen a jen na Vás, zda budete ochoten dělat další, třeba i jen prozatím nepatrné krůčky k tomu, aby jste postupně došel tam, kam si Vy přejete. Udělat za vším tlustou čáru a začít znova ( viz Vaše slova ) je sice opravdu těžké, ale není to nemožné. Na životě je spravedlivé to, že vždy máme možnost nějaké volby. Stejně tak, jako jste se před 8-mi lety rozhodl pro život s drogou, dneska se stejně tak můžete rozhodnout pro život bez ní. Vy jste teď v tuto chvíli v jakési slepé uličce - s drogami to již moc dobře nejde, ale bez nich to také není úplně ono. Můžete mít v tento moment pocit nebo dojem, že z tohoto prázdna není cesty ven, ale ta cesta přece jenom je, když ji budete ochoten vidět. Nikdy není pozdě na to začít znova. Problémy s drogama lze úspěšně řešit v případě, že je dotyčný motivován a ochoten spolupracovat. Velká řada lidí to zvládla a není důvod, proč byste k nim neměl patřit i Vy. Když budete chtít, můžeme Vám doporučit vhodné odborné zařízení, kam byste se případně mohl obrátit o pomoc, postačí když napíšete větší města, která jsou Vám dobře dostupná a my Vám napíšeme kontakt. Zatím se mějte hezky a zvažte to. M.K.