už na to asi fakt kašlu...
Pro Báru Orlíkovou
dobrý den.rád bych vam neco rekl...dneska jsem byl s mojí nejlepší a asi jedinou kamarádkou venku,po dlouhé dobe.dřív sme spolu chodili.je to moc dobrá kamarádka a ví že to nikomu neřekne, tak jsem se jí svěřil jak to semnou je.ja sem se jí kdysi sveril ze jsem to mel 2krat.no a ndneska jsem sní byl rekl jsem jí co a jak,dobře jsem si popovídali.a mohu říct že se mě ulevilo.aspon v tom nejsem sám.mám nejakou oporu.(myslím že je to další dobrý krok jak vymazat perník z hlavi).kdyžtak neco napište.dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je určitě fajn, že máte ve svém okolí někoho, komu se můžete svěřit a že se Vám po tom, co jste kamarádce řekl, jak na to jste, ulevilo. Myslím, že je to určitě dobrý krok, udržovat kontakty s lidmi kolem sebe a mít v nich nějakou oporu. Samozřejmě to předpokládá, že tito lidé nemají nic společného s drogami a že se zároveň pokusíte přerušit kontakty s těmi, kdo drogy berou, nebudete se pohybovat v prostředí, které máte s drogami spojené, nebudete chodit na místa, kde se drogy berou/dají sehnat. V tom by bylo pro Vás v současné době příliš velké riziko. Je to bohužel tak, že vysadit pervitin je jedna věc, ale druhá věc je změnit life style a prostředí, ve kterém se pohybujete, natolik, aby se Vám podařilo bez pervitinu dlouhodobě vydržet a nedostával jste se zbytečně do rizikových situací. Zvažte, zda by Vám k tomu, abyste si mohl promluvit a mít v někom oporu a průvodce, nemohla být také k užitku ta odborná pomoc, jak jsem o tom psala minule. Kamarádka je určitě fajn, ale přec jen to asi není člověk, který má potřebný odstup a zkušenosti, navíc jste spolu dřív chodili, takže v tom určitě je i mnoho osobního. Zatím držím palce a budu ráda, když opět napíšete, jak se Vám daří. Nejen když vše půjde, jak má, ale samozřejmě i tehdy, když by nastal nějaký problém. Přeji hodně štěstí.