srdeční potíže
anonym
Dobrý den, jsem příležitostná uživatelka různých drog (v horizontu tak tří let, cca tak jednou do měsíce) někdy více (období prázdnin - různé akce atd.) a někdy méně (zkouškové), k tomu ještě občas hulím (to bylo častěji-tak jednou týdně), nikdy jsem s drogami neměla problémy, nikdy jsem to hlavně nepřeháněla, drogy nemíchala, brala ohled vždy na svou váhu..atd..v poslendí době jsem ale začala mít problémy, jednalo se hlavně o užití pervitinu, k ostatním drogám sem časem totiž ztratila důvěru(např. extáze - často v nich byly pravděpodobně různé příměsi, co tam být neměli a bylo nám často špatně a účinek se nedostavil), nebo kokain - pokaždé byly jiné účinky, asi jak si do toho každý prodávající něco přimíchal..dneska je to fakt problém..takže jediné co bylo vždy celkem kvalitní a účinek byl stabilní byl pervitin, proto jsme volili na párty spíš to, hlavně z důvodu, že to dělalo to co mělo, špatně nám z toho nebylo, poznat to na nás také nebylo a druhý den jsme věděli co čekat a pak bylo vše ok...poslední dobou jsem, ale začala mít obtíže, nejdříve jsem si myslela že je to jen psychické, protože mi bylo divné že se to děje i po velmi malém množství (např. jedna lajna), což není opravdu mnoho...nějak jsem na to zapomněla a další party jsem si dala znovu, ale bohužel mi bylo zase nevolno, i když se jednalo o jiný 'materiál' což mi bylo divné, sváděla jsem to také na to, že by to mohlo být tím, že v tom bylo něco špatného, no a do třetice (vím, že jsem to neměla asi pokoušet) mi bylo už opravdu velmi zle, a to zase jen po velmi malém množství - nemohla jsem dýchat pořádně v místnosti, musela jsem ven na vzduch, měla jsem závratě, velmi vysoký srdeční tep, dělalo se mi na omdlení, tlak na hrudi, opravdu jsem se chvílema bála o svůj život, cítila jsem se tak, že se každou chvíli něco musí stát, že zkolabuju, nebo dostanu infarkt nebo nevím co....absolutně jsem nechápala co se to se mnou děje...po pár hodinách se to celkem uklidnilo,.no a týden tak trvalo než se vše vrátilo k normálu, od té doby jsem samozřejmě se vším skoncovala, ale teď stále přemýšlím co mohl být špatně, na internetu jsem si samozřejmě vyhledala spustu informací, ale nic konkrétního co by mi pomohlo. Je možné že časem(jak říkám během těch 3 let, avšak velmi příležitostného braní) se něco v těle nenávrtaně poškodilo, nebo začalo zničehonic reagovat na stejnou látku jiným způsobem?..nebo že se mi rozvinula nějaká vrozená srdeční vada např.?..vím, že to může bžt prostě cokoliv, ale dědičné predispozice bych mít neměla (nikdo v rodině na nic takového netrpí), nejsem ani kuřačka...bojím se ted napít i alkoholu, mám takový pocit, že moje tělo ted bude takto reagovat na každou látku, a nevím co to je, vždy to odezní, za střízliva tyto obtíže nemám, ani při zvýšené fyzické zátěži (což jsem zkoušela, ale srdce i vše bylo v normálu) vím, že mi asi řeknete abych si zašla k lékaři, ale předtím bych alespon ráda tušila jaké jsou možnosti a co to může být, to s těmi drogami se mi opravdu nechce nikde vysvětlovat..navíc na takové vyšetření bych potřebovala doporučení obvodního lékaře, a když nemám momentálně žádné přetrvávající obtíže, nevím zase jak bych to celé vysvětlovala...vím, že mi bude dobře když si nic dávat nebudu...protože mi dobře je, ale potřebuji vědět co se mnou je, bojím se, že časem ( s pocitem, že je vše v pořádku, třeba za půl roku) půjdu někam na párty, zkusím si dát jen trochu a stane se něco strašného...je možné aby takové stavy vyvolala pouze psychika?...v takových to situacích mám o sebe opravdu velký strach a možná že i přeháním, nikdy nevím co se děje reálně a co si jen namlouvám....toto poslední však reálné bylo...no doufám, že mi alespon neco málo poradíte, mnohokrát děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, zajít si k lékaři na vyšetření by asi bylo dobré, abyste měla jistotu, že máte srdce v pořádku. To, co popisujete, však může být panická ataka. Panické záchvaty může vyvolat i malé množství pervitinu. Na vašem místě bych se pervitinu vyhnul, abyste si nerozjela úzkostnou poruchu. Váš stav při dalším užití může být o to dramatičtější, že už se teď předem bojíte, že se to stane. Kdyby se podobný stav objevil i za střízliva, bylo by dobré vyhledat psychiatra, případně psychoterapii. Opatrujte se. TN