proč?
Amálka
Dobrý večer, skoro 3 roky jsem nitrožilně používala pervitin,někdy toho bylo opravdu dost...........každý den! Ale musím říct,že ted je to již za mnou jsem přes 3 roky čistá,mám svou rodinu,přítele a dceru........ale někdy mám hrozné sny : píchám si pervitin,jsem s lidma co jsem s nima v "té době" kamarádila,stále kupuju perník,píchám si do žíly a neumím se trefit.............. Jen se chci "zdravým"rozumem zeptat je to normální?Podle mě jo, beru to jako takový trest za to co jsem dřív dělala,ale věřte mi,že je to někdy hrůza................Odezní to někdy?Nebo (a asi tomu věřím) se s tím budu setkávat do konce života?Kdybych neměla tak silnou podporu od partnera a naší dcery tak mě ty sny asi zabijou! Já to beru jako "Boží trest" Díky za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, tak nejdříve bych Vám velmi ráda pogratulovala k tříleté abstinenci. Podařilo se Vám založit rodinu, to je vážně skvělé. Neuvedla jste, zda jste svůj problém s pervitinem zvládla sama nebo zda jste využila odborné pomoci. Možná by nebylo úplně od věci i přes to, že poměrně dlouhou dobu abstinujete, nějaké odborné zařízení navštívit ( ve vašem případě by bylo zřejmě nejvhodnější doléčovací centrum )a tam s terapeutem pracovat na zpracování těchto nepříjemných snů, které se ve Vašem životě objevují. Pro Vaše uklidnění, všichni, komu se podařilo přestat konzumovat psychotropní látky uvádí, že tyto "jedové vzpomínky" se ve snech vrací ještě poměrně dlouhou dobu. Z počátku abstinence jsou intenzivnější, postupně slábnou, až zcela vymizí ve velké většině případů. Netuším v jaké intenzitě a frekvenci je prožíváte Vy, ale dle toho co jste uvedla, je cítit, že Vás to hodně trápí a tíží. Vše co člověk během svého života prožije si nese v sobě uschované, takže i Vaše období s drogami je stále ve Vás. Přes den, kdy máte plno povinností, starostí i radostí, toto na vědomé úrovni nevnímáte, ale může se pak stát, že během spánku se staré zážitky z podvědomí vyplaví. Možná se s tímto budete setkávat ještě nějaký čas, ale určitě v mnohem menší intenzitě a také se naučíte postupně s tímto pracovat. Jako "Boží trest" bych to nevnímala, léčba drogové závislosti je dlouhodobá záležitost, proces, který má své etapy a je zapotřebí projít všemi. Proto vám znova doporučuji, nebojte se spojit s Doléčovacím centrem, Vy již tři roky abstinujete, nemusíte se bát, že byste musela jít na léčení či být v nějakém intenzivním ambulantním programu. Můžete si dohodnout konzultace třeba 1x za 14 dní a na těchto nepříjemných snech, které Vás trápí, pracovat s terapeutem a uvidíte, že po nějaké době to budete prožívat mnohem lépe. I když se takovýto sen po nějaké době opět objeví, Vy sama si s tím pak lépe poradíte. Zkuste o tom popřemýšlet. Kdybyste nevěděla kam se u Vás obrátit, napište jaká větší města jsou Vám dobře dostupná a my Vám vhodné zařízení můžeme doporučit. Ješte jednou gratuluji k abstinenci, ať se Vám i Vaší rodině daří. Mějte se hezky, když budete potřebovat, klidně opět napište. S pozdravem M.K.